مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

باید در حوزه دفاع مقدس و مقاومت با ذائقه مردم و نسل جوان آشنا باشیم

مطهری گفت: ما در حوزه دفاع مقدس و مقاومت باید با ذائقه مردم و نسل جوان آشنا باشیم و جامعه هدف خود را بشناسیم و بر مبنای آن کار فرهنگی و هنری انجام دهیم.
کد خبر: ۶۶۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲ - 19May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سردار پاسدار «عباس مطهری» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در جلسه شورای اداری استان که به ریاست استاندار برگزار شد اظهار داشت: عملیات الی بیت المقدس از ۱۰ اردیبهشت شروع و سوم خرداد منجر به فتح خرمشهر شد و استان سمنان با پنج گروه مستقل در این عملیات حضور داشت و ۹۰ شهید را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی نمود.

وی ادامه داد: ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس به ریاست «فرج الله شوشتری» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان روز چهارشنبه گذشته برگزار شد و صورت جلسه آن به تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌های جهت برنامه ریزی و اقدام ارسال شده است.

مطهری در خصوص برنامه‌های دفاع مقدس و مقاومت بیان داشت: باید برنامه‌های دفاع مقدس از خروجی مناسبی برخوردار باشند و فقط برنامه‌های کلیشه‌ای نباشد­ ­­و نوآوری و ابتکار در برگزاری برنامه‌ها داشته باشیم، همانند فتح خرمشهر که عملیاتی ابتکاری و نوآورانه توسط رزمندگان بود.

وی با بیان این که دو موضوع، مردمی بودن، اثرگذار و جذاب بودن برنامه‌ها در سطح جامعه مورد تاکید است ادامه داد: ما در حوزه دفاع مقدس و مقاومت باید با ذائقه مردم و نسل جوان آشنا باشیم و جامعه هدف خود را بشناسیم و بر مبنای آن کار فرهنگی و هنری انجام دهیم.

مطهری با تاکید بر انتقال مفاهیم فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان، تصریح کرد: تبیین مفاهیم دفاع مقدس و خاطرات شهدا برای نسل جوان نیاز ضروری جامعه امروز است و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری نگاهی که پیشکسوت به دفاع مقدس دارد باید نسل نو همان نگاه را داشته باشه و همان پیام را دریافت کند و باید در این راه  تلاش کنیم.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برنامه‌های تعاملی و جذاب ویژه جوانان و نوجوان و حتی کودکان را در دستور کار قرار داده ایم و بخشی از آنها اجرا شده است.

مطهری گفت: در ایام  سوم خرداد در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برنامه‌ای با عنوان عصرانه خانوادگی قائمیه در ۴ بخش ویژه والدین، فرزندان دبستانی پسر، فرزندان دبستانی دختر، و فرزندان پیش از دبستان  به مدت ۵ شب برنامه ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ویژه بانوان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی، افتتاح نمایشگاه مخابرات دفاع مقدس، بازدید‌های عمومی و خانوادگی از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، گردهمایی راویان دفاع مقدس،  برنامه به دنبال ستاره‌ها ویژه دانش آموزان ابتدایی در ایام سوم خرداد در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان برگزار خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: احیای ورزش دوران دفاع مقدس که با همان سبک، ورزش جبهه، از  ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ با عنوان «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» پنج شنبه‌های هر هفته ساعت ۶ صبح در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان به صورت منظم اجرا می‌شود و ادارات و سازمان‌ها به منظور نشاط معنوی کارکنان حداکثر می‌توانند از این برنامه استفاده کنند.

مطهری در خصوص تدفین شهدای گمنام متذکر شد: با توجه به تعداد شهدای گمنام که باقی مانده‌اند، شیوه نامه آمایش سرزمینی با امضای استاندار برای فرمانداران شهرستان ارسال شده است، فرمانداران مکان‌هایی که ضروری است شهید گمنام تدفین شود طبق مولفه‌ها و مفاد آمایش سرزمینی اعلام کنند تا ان‌شا‌ءالله بتوانیم بهترین استفاده را از تعداد شهدای باقیمانده گمنام داشته باشیم.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار