مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

دشمن به دنبال تحریف تاریخ دفاع مقدس است

سرهنگ «فلاحی» گفت: در سال‌های پس از جنگ تحمیلی، دشمن با شیوه‌های مختلف به دنبال جنگ با جمهوری اسلامی است و با استفاده از ظرفیت‌هایی که در اختیارشان است همواره به دنبال تحریف تاریخ دفاع مقدس بوده و هدفشان این است که از انتقال پیام شهدا به فرزندان جدید انقلاب جلوگیری شود.
کد خبر: ۶۶۸۱۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰ - 19May 2024

دشمن به دنبال تحریف تاریخ دفاع مقدس است/ دانشنامه دفاع مقدس؛ منبعی برای آیندگانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز (یکشنبه) در دیدار با «محمد جعفر عبداللهی» رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: جنگ دوران دفاع مقدس به واقع جنگ ارزش ها بود و سربازان این مرز و بوم با جانفشانی مسیر حق و حقیقت را به ما نشان دادند.

وی بیان داشت: در زمان جنگ هیچ‌گونه تسلیحاتی نداشتیم و ۳۱ شهریور ۵۹ که دشمن جنگ را شروع کرد می‌خواست یک روزه کشور را تسخیر کند در حالی که جوانان این مرز و بوم، کمر دشمن را شکستند و هشت سال جنگیدیم و سرافرازانه بیرون آمدیم و دشمن مردم انقلابی و جوانان را دست کم گرفته بود .

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جدید منتقل کنیم تا بسیاری از مشکلات مرتفع گردد، افزود: برکات ایثار شهدای گرانقدر همچنان در جامعه جاری است و هدف و تلاش ما باید انتقال این فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی به نسل‌های آینده باشد.

سرهنگ فلاحی اضافه کرد: در سال‌های پس از جنگ تحمیلی، دشمن با شیوه‌های مختلف به دنبال جنگ با جمهوری اسلامی است و با استفاده از ظرفیت‌هایی که در اختیارشان است همواره به دنبال تحریف تاریخ دفاع مقدس بوده و هدفشان این است که از انتقال پیام شهدا به فرزندان جدید انقلاب جلوگیری شود.

وی یکی از برنامه‌های مهم این مجموعه را تدوین دانشنامه دفاع مقدس دانست و مطرح کرد: دانشنامه دفاع مقدس سبب حفاظت از گنجینه‌های دفاع مقدس می‌شود و همچنین هویت مردم استان در دوران دفاع مقدس به نمایش می‌گذارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تصریح کرد: در این خصوص نگاه ما از همان ابتدا به دانشگاه‌ها و استفاده از ظرفیت پیشکسوتان دفاع مقدس بود لذا اگر در تهیه دانشنامه دفاع مقدس تعلل کنیم، آیندگان در شناخت شهدا با چالشی جدی مواجه می‌شوند بنابراین در تهیه آن باید اقدامی جهادی و عملی صورت دهیم.

سرهنک فلاحی با اعلام اینکه در حوزه چاپ کتب دفاع مقدس سهمیه ابلاغی ما تولید سالانه ۶۰ عنوان کتاب بوده که در زمینه تدوین، تألیف و چاپ کتب دفاع مقدس اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است، گفت: در سال جاری تولید و چاپ ۶٠عنوان کتاب مکتوب و ١٠ عنوان کتاب صوتی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان و موزه استکبار ستیزی صحرای طبس، تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام و برگزاری جشنواره‌های ادبی و هنری را از دیگر اقدامات مهم این اداره‌کل برشمرد و خاطرنشان کرد: به برکت خون شهیدان و جوانانی که سینه سپر کردند و از ارزش‌ها و انقلاب دفاع کردند این مرز و بوم حفظ شد بنابراین باید این دستاوردها به نسل‌های بعدی منتقل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار