هلاکت ۱۲ نظامی صهیونیست در عملیات ترکیبی کتائب القسام

شاخه نظامی جنبش حماس امروز چهارشنبه از انجام یک عملیات ترکیبی جدید در اردوگاه جبالیا و کشته شدن دست‌کم ۱۲ نظامی اسرائیلی خبر داد.
کد خبر: ۶۶۷۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳ - 15May 2024

هلاکت ۱۲ نظامی صهیونیست در عملیات ترکیبی کتائب القسامبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کتائب شهید عزالدین القسام با انتشار بیانیه‌ای از انجام یک عملیات ترکیبی در منطقه بلوک ۴ در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه خبر داد.

بر اساس این بیانیه، رزمندگان مقاومت ابتدا یک بولدوزر نظامی از نوع D۹ را با راکت یاسین ۱۰۵ منهدم کردند و نیرو‌های اسرائیلی سنگر گرفته در یکی از منازل را با دو خمپاره ضد نفر هدف قرار دادند و با آنها به شدت درگیر شدند. اما به محض پیشروی نیرو‌های کمکی اسرائیلی به سمت محل درگیری، یک بمب از نوع شواظ موجب انهدام یک فروند تانک اسرائیلی شد.

در ادامه این بیانیه آمده است که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی پس از تلاش نظامیان صهیونیست برای عقب‌نشینی از این محل و بیرون کشیدن ادوات نظامی خود از این منطقه، آن را به طرز وحشیانه‌ای بمباران کرد، اما مبارزان القسام تاکید دارند که در این عملیات حداقل ۱۲ نظامی اسرائیلی کشته شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی در اواخر ماه ژانویه ادعا کرد که گردان‌های حماس در شمال غزه و همه زیرساخت‌های آنها را «متلاشی» کرده است و تحت همین عنوان به تدریج نظامیان خود را از این مناطق به تدریج بیرون کشید، اما به محاصره و بمباران هوایی مستمر این مناطق ادامه داد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرد که ۱۷ گردان از ۲۴ گردان نیرو‌های رزمی حماس را نابود کرده و اکنون به دنبال گردان‌های باقی‌مانده آن در بخش جنوبی نوار غزه و به طور مشخص در رفح است به همین دلیل نیز عملیات زمینی در رفح را کلید زد. اما از روز دوشنبه پیش بار دیگر تانک‌های اشغالگران به بهانه آغاز مرحله جدیدی از عملیات زمینی وارد جبالیا شدند.

ارتش اشغالگر که این روز‌ها تلاش دارد در محور رفح پیشروی کند، علاوه بر درگیری‌های شدید با مقاومت در این منطقه، با نبرد سنگینی در محور‌های شمالی و شلیک مستمر راکت‌ها و موشک‌ها به سمت اراضی اشغالی غافلگیر شده است.

امروز یک افسر ارتش رژیم صهیونیستی در گفتگو با هاآرتص با بیهوده دانستن عملیات جبالیا، اعتراف کرد که «حماس به سرعت در حال بازیابی توانمندی‌های خود و استقرار مجدد در مناطق دیگر غزه» است و این جنبش «اخیراً تاکتیک‌های جنگی خود را تغییر داده و بیشتر بر روی کارگذاشتن تله انفجاری در ساختمان‌ها تمرکز دارد».

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار