با موضوع تاریخچه‌ی نظمیه در یزد؛

سومین همایش یزدشناسی برگزار شد

سومین همایش یزد شناسی با موضوع تاریخچه‌ی نظمیه در یزد به همراه آیین رونمایی از کتاب «گیتی در سایه حافظ» به همت سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی استان و دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴ - 01May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سومین همایش یزد شناسی با موضوع تاریخچه‌ی نظمیه در یزد به همراه آیین رونمایی از کتاب «گیتی در سایه حافظ» به همت سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی استان و دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی «مرتضی وزیری» پیشکسوت فرهنگی استان به همراه آیین رونمایی از کتاب «گیتی در سایه حافظ» اثر «گیتی زارع» به همت سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی استان و دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان و با حضور جمعی از مسئولین و مفاخر در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد برگزار شد.

«سعید زارع» مدیر سازمان اسناد در استان اظهار داشت: پروژه‌ی مشترک تهیه تاریخ شفاهی شهربانی و نظمیه در یزد از سال ۱۴۰۱ به صورت مشارکتی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان و دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی با موضوع مصاحبه با جمعی از پیشکسوتان حوزه‌ی انتظامی با هدف جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه همکاران مجموعه‌ی انتظامی در یزد همواره در طول تاریخ از ویژگی‌های شاخصی برخوردار بوده اند و لذا عملکرد این عزیزان برای سایر استان‌ها مثال زدنی است بر آن شدیم تا مجموعه مصاحبه‌های تاریخ شفاهی را انجام دهیم که مصاحبه با «محمد جواد فارغی یزدی، مرتضی وزیری، حسین رضا طاهر نژاد، ید الله حاجی سمیعی، حجت الاسلام و المسلمین رضا شریفی، محمدعلی زارعی و مینا کرمی» انجام شده و قرار است این مصاحبه‌ها با حضور سایر فرماندهان و مسئولینی از فراجا که خاطرات و تجربیات شیرینی از زمان ماموریت خود دارند در سیر تاریخی قبل از انقلاب، بعد از انقلاب و تا زمان سفر مقام معظم رهبری به یزد صورت گیرد.

در ادامه‌ی این همایش که به مناسبت فرا رسیدن هفته‌ی اسناد ملی و میراث مکتوب و بزرگداشت شیخ کلینی (ره) و هفته‌ی معلم برگزار شد از کتاب گیتی در سایه حافظ اثر گیتی زارع از شعرای شهرستان مهریز و دبیر محفل شعر و ادب ارغوان این شهرستان رونمایی گردید. گفتنی است در این برنامه از تعدادی از فعالین حوزه‌ی فرهنگی استان تقدیر و تشکر شد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار