مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

یادمان‌های شهدای گمنام بستری مهم برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت هستند

سرهنگ «فلاحی» یادمان‌های شهدای گمنام را عامل حفظ یاد شهدا و انتقال‌دهنده فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های کنونی و آیندگان دانست و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از اهداف مهم یادمان‌های شهدا است و می‌توان با برگزاری برنامه‌های اثرگذار فرهنگی این مهم را در مکان‌های یادمان‌ها محقق کرد.
کد خبر: ۶۶۴۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰ - 01May 2024

یادمان‌های شهدای گمنام بستری مهم برای  انتقال فرهنگ ایثار و شهادت هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز (چهارشنبه) در نشست هیأت امنای یادمان‌های شهدای گمنام شهرستان سرایان، اظهار داشت: کار برای شهدا کار دل است و همه امور را خود شهدا به پیش می‌برند، اما باید تلاش کنیم که مدیون شهدا نباشیم.

وی بیان داشت: مردم ما از همه اقشار در پیروزی و تداوم انقلاب نقش داشته‌اند، ولی نقش و حضور جوانان ما به‌وی‍‍ژه جوانانی که فرماندهی جنگ را بر عهده گرفته بودند، مانند شهیدان همت، باکری، باقری، علم‌الهدی، زین‌الدین وغیره بسیار حائز اهمیت بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید بسیاری از معارف جنگ در دفاع مقدس که رزمندگان با این معارف به پیروزی رسیده‌اند، برای جوانان روشن و تبیین شود، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس، کشور را در همه ابعاد توانمند و خودکفا کرده و به جوانان این سرزمین خودباوری و اعتماد به نفس آموخت.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه طی این سال‌ها اقدامات خوبی در راستای حفظ ارزش‌ها و اهداف شهدا انجام شده که یکی از این اقدامات ساخت یادمان‌های شهدای گمنام است، گفت: به برکت نورانیت شهدا امروز یادمان‌های شهید گمنام به پاتوقی برای جوانان و نوجوانان تبدیل شده است.

وی یادمان‌های شهدای گمنام را عامل حفظ یاد شهدا و انتقال‌دهنده فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های کنونی و آیندگان دانست و تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از اهداف مهم یادمان‌های شهدا است و می‌توان با برگزاری برنامه‌های اثرگذار فرهنگی این مهم را در مکان‌های یادمان‌ها محقق کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تأکید کرد: یادمان‌های شهدای گمنام باید قطب فرهنگی هر شهر و به مکان‌های فرهنگی و معنوی با ابعاد گسترده‌تر تبدیل شود لذا باید تلاش کنیم تا از دل خادمین شهدا خصوصا جوانان، انسان‌های فرهیخته بیرون بیایند تا در آینده مسئولان خوبی برای خدمتگزاری به مردم باشند.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه اشتیاق جوانان به شناخت شهدا و حضورشان در یادمان‌های دفاع مقدس ما را به آینده امیدوارتر می‌کند، خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد یادمان‌ها حفظ روحیه دفاع مقدس و فضایی معنوی در جامعه است و همچنین با وجود این یادمان‌ها از برکت وجود شهدا بهره‌مند می‌شویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار