جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

تفکر انقلاب اسلامی در اقصی‌نقاط دنیا به یک مکتب تبدیل شده است

سردار فدوی با بیان اینکه تفکر و شاخصه انقلاب اسلامی در اقصی‌نقاط دنیا به یک مکتب تبدیل شده است، گفت: امروز  شاهد شعار ضد آمریکا و رژیم صهیونیستی در دل آمریکا و کشورهای غربی هستیم و این از برکات انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۶۶۳۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۲ - 25April 2024

تفکر اسلامی در اقصی نقاط دنیا به بک مکتب تبدیل شده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌‌پرس، سردار دریادار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم سومین سالگرد شهادت شهید حجازی که عصر امروز (پنجشنبه) در مسجد پیامبر اعظم (ص) شهرک شهید محلاتی برگزار شد، اظهار داشت: شهید حجازی برای دیگران الگو شد و بسیاری از پاسداران و بسیجیان از شهید حجازی تاثیر زیادی گرفتند و عاقبت به خیر شده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: بسیاری از ما  نسبت به شناخت شهید حجازی اطلاعات کافی نداریم چون این شهید عزیز چند سال از ما بزرگ‌تر بود و پاسداری از انقلاب اسلامی را از زمان مبارزه با طاغوت آغاز کرده بود. شهید حجازی به خوبی تمام مراحلی را که باید به مرتبه اعلای شهادت برسد، طی کرد و در همه این مراتب و سال‌های طولانی مراقبت از خود شاخصه بزرگی بود که  داشت.

وی به نقش شهید حجازی در محور مقاومت اشاره کرد و گفت: شهید حجازی یکی از عزیزانی است که در جبهه مقاومت به قدری تاثیرگذار بود که عزیزان مقاومت هر مرتبه اثر خاص وجودی این شهید  را بارها و بارها تکرار می‌کردند‌. هنگامی که شهید حجازی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بود از آنجا به رده یک نیرو رفت و نه در رده ستاد نیرو بلکه در رده یک نیرو شروع به کار کرد که حضور بیش از ۷ ساله این شهید برکات بسیاری داشت.

سردار فدوی بیان کرد: شهید حجازی و شهدا در اعلی علیین و مراتب بالا قرار دارند که ذهن ما به آنجا خطور نمی‌کند ولی ما می‌توانیم از شهید حجازی و سایر شهدا مدد گرفته و از وجود آن‌ها بهره ببریم. البته باید بررسی کنیم که آن‌ها چه اقداماتی انجام دادند که موجب شد تا به چنین رتبه‌ای برسند و با الگو گرفتن از این اقدامات به چنین مراتبی برسیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در اصل دوم قانون اساسی تاکید جدی بر موضوع پشتیبانی از مظلوم و دفاع در مقابل ظالم شده است، تاکید کرد: سپاه پاسداران با قدرت این تکلیف و این دستور را به اجرا گذاشت و بسیاری از پاسداران و مسئولین سپاه و شهیدانی همچون حجازی، سلیمانی، زاهدی و بسیاری از شهدا در این رویه قرار گرفتند و حداکثر تلاش خود را انجام دادند.

سردار فدوی با اشاره به مبارزات امام خمینی (ره) با آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه داد: با شروع نهضت اسلامی امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد و بعد از 60 سال بیش از 92 درصد از کشورهای دنیا همان مطلبی که ایشان مطرح کرده بودند را در 200 روز گذشته تکرار کردند. تفکر و شاخصه انقلاب اسلامی در اقصی نقاط دنیا به بک مکتب تبدیل شده است. امروز  شاهد شعار ضد آمریکا و رژیم صهیونیستی در دل آمریکا و کشورهای غربی هستیم و این از برکات انقلاب اسلامی است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه باید شهیدایی همچون حجازی را الگوی خود قرار دهیم، اضافه کرد: شهید حجازی با طمانینه و سعه صدری که داشت در همه مسئولیت‌های خود در پاسداری از انقلاب اسلامی، این ویژگی خود را بروز می‌داد و در سال‌های حضور در جبهه مقاومت موجب اقتدار و اوج‌ گیری  جبهه مقاومت شد و نقش بسیار موثری در این‌ باره ایفا کرد، البته شهیدایی همچون سردار زاهدی نیز در این میان نقش بسیاری ایفا کردند.

سردار فدوی با اشاره به فرامین فرمانده معظم کل قوا در حمایت از جبهه مقاومت گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی  (مدظله‌العالی) به ما دستور داده است تا مطابق با فرامین خداوند متعال از مظلومان حمایت کنیم. حمایت از مستضعفان و مظلومان جهان مختص مسلمانان نیست بلکه همانطور که در این روزها در دانشگاه‌های آمریکا مشاهده کرده‌اید، همه کسانی که از دل خود از آنچه شیاطین مانند شیطان بزرگ آمریکا و ایادی آن همچون رژیم صهیونیستی به وجود آورده‌اند، اعلام برائت می‌کنند و علیه سردمداران آن شعار می‌دهند. این یک حرکت شتابدار و رو به جلو است که دائماً تداوم دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما پشتیبانی از مظلوم در برابر ظالم را متناوب ادامه می‌دهیم یعنی آنهایی که می‌خواهند در برابر ظلم ظالمان و مستکبرین ایستادگی کنند و حریت و آزادگی را که در خلقت همگان قرار دارد به منصه ظهور برسانند و این روند هر روز ادامه دارد.

وی با اشاره به جنگ صهیونیست‌ها علیه ملت غزه در 200 روز اخیر عنوان کرد: هنگامی که خبیثان آمریکایی و ایادی آن‌ها به یمن حمله کردند عنوان کردند که یمن فقیرترین کشور جهان است و طی یک یا دو هفته می‌توانیم به مقاصد خود دست پیدا کنیم اما ملت یمن بیش از هشت سال در برابر آن‌ها ایستادگی کردند و تضعیف نشدند و به قدری قدرتمند شدند که در شروع جنگ غزه رسماً اعلام و اقدام کردند که به جنگ صهیونیست‌ها خواهند آمد.

سردار فدوی اضافه کرد: خداوند هیچ تکلیفی را برای بنده خود مشخص نکرده که نتواند انجام دهد و ما طی 45 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مورد را مشاهده کرده‌ایم و ظهور و بروز داشته است. مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند که روزی در منطقه غرب آسیا آنچنان توانمندی به وجود بیاورد که اساس آنها را زیر سوال ببرد و برده  و تمامی محاسبات آنها به هم خورده است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها