رئیس حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک:

باید مسئله حجاب و عفاف در جامعه به درستی تبیین شود

حجت الاسلام میرمهدی گفت: باید مسئله حجاب و عفاف در جامعه به درستی تبیین شود، عدم رعایت حجاب نظم اجتماعی را به هم می‌ریزد.
کد خبر: ۶۶۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱ - 23April 2024

باید مسئله حجاب و عفاف در جامعه به درستی تبیین شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید احمد میرمهدی» در خصوص حجاب اظهار داشت: حجاب و عفاف یک حکم شرعی است و احکام شرعی و مسائل فروع‌دین را مراجع و بزرگان در خصوص این مسئله بیان می‌کنند که باید ما در خصوص امور دینی از مراجع کسب نظر کنیم همان‌طور که برای بقیه احکام سراغ مرجع متخصص همان امور مراجعه می‌کنیم. نه تنها علمای مسلمین بلکه علمای متدین غیر مسلمان چه مسیحی و چه کلیمی که عالم دین هستند، همه در تمام ادیان مسئله حجاب را واجب و ترکش را مخالفت با دین اعلام کردند.

میرمهدی خاطر‌نشان کرد: مسئله حجاب و عفاف یک واجب شرعی و دینی است که باید در جامعه اسلامی این حکم اجرا شود و این حکم نیز هم‌اکنون به یک قانون تبدیل شده، خانم‌ها باید حجاب خود را رعایت کنند و این یک وظیفه است که باید حکم اسلامی و قانون کشور که بر اساس اسلام است رعایت شود. وظیفه و تکلیف دیگری که وجود دارد نظری است که رهبر معظم انقلاب دارند که اخیرا فرمودند: «کشف حجاب حرام سیاسی است»، یعنی اکنون به غیر از مسئله اصلی حجاب که مسئله شرعی است، مخالفت با حجاب نه تنها مخالفت با حکم اسلامی و قانونی کشور اسلامی است بلکه مخالفت با اصل نظام اسلامی است.

میرمهدی گفت: باید مسئله حجاب و عفاف در جامعه تبیین شود و مردم بدانند مسئله مخالفت آنها با حجاب تنها بحث مخالفت با حکم اسلامی نیست، بلکه مخالفت با نظم اجتماعی است که با عدم رعایت حجاب باعث برهم زدن و اخلال در نظام کشور می‌شود. وی افزود: لازمه اجرای این مسئله برخورد قهرآمیز با این قضیه است ولی هنوز زمینه آن فراهم نیست به دلیل اینکه مردم آگاهی کاملی نسبت به حکم شرعی، کشوری و قانونی ندارند که لازم است این طرح برای مردم تبیین شود. از نیروهای خدوم و پرتلاش نیروی انتظامی تشکر می‌کنیم که وارد صحنه شده و با تذکر مانع این ناهنجاری‌ها شده که بسیار خوب است ولی باید این مسئله برای مردم تبیین شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار