مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران مطرح کرد؛

ضرورت بازخوانی و تبیین حماسه‌های دوران دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان

کهن‌سال در سی و ششمین یادواره سردار شهید حاج حسین بصیر در فریدونکنار گفت: واکاوی، بازخوانی و تبیین حماسه‌های دوران هشت سال دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان یک امر ضروری است.
کد خبر: ۶۶۲۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳ - 23April 2024

ضرورت بازخوانی و تبیین حماسه‌های دوران دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سی و ششمین سالگرد سردار شهید حاج حسین بصیر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام مسجد، ولی عصر (عج) و محله بصیر فریدونکنار با حضور خانواده‌های معزز شهدا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، فرمانده سپاه کربلا استان، مسئولین و امت ولایتمدار در فریدونکنار برگزار شد.

در حاشیه برگزاری این مراسم از کتاب شهدای رهپویان بصیر و تدوین تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس محله بصیر رونمایی شد.

سردار شهید حاج حسین بصیر قائم مقام لشکر ۲۵ کربلا متولد ۱۳۲۲ در دوم اردیبهشت ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۱۰ در ماووت به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران پس از این مراسم طی گفت‌وگویی ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان، اظهار کرد: واکاوی، بازخوانی و تبیین حماسه‌های دوران هشت سال دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان یک امر ضروری است، این انسان‌های وارسته با نثار خون پاک خود، تحولی شگرف در روشنگری مردم جامعه ایجاد کردند.

کهن‌سال، افزود: برگزاری مراسم به نام شهدا موجب زنده نگاه داشتن آزمان‌های شهدا میشود، هرچقدر بتوانیم خصوصیات ناب شهدای عزیز در امر تألیف کتاب، خاطرات، کلیپ و ... به جامعه معرفی کنیم در واقع خودمان را بیمه کردیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران تصریح کرد: امروز همه ما باید شهدایی رفتار کنیم تا الگوی دیگران باشیم. سردار شهید حاج حسین بصیر انسانی با بصیرت و نمونه بارز شجاعت، ولایتمداری و مسئولیت پذیری بوده است

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها