حجت‌الاسلام مصلحی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

درس آشنایی با دفاع مقدس در دروس حوزوی گنجانده شده است

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: به دنبال آن هستیم تا فرهنگ، روحیات و خصوصیات دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه جاری و ساری شود.
کد خبر: ۶۶۲۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴ - 23April 2024

عملیاتی شدن فرهنگ دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه اولویت سال جاری/ روحانیون محور تحول درونی رزمندگان بودندحجت‌الاسلام‌والمسلمین «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان رضوی، اظهار داشت: این سازمان برنامه‌هایی که سال گذشته دنبال کرد نشر نقش روحانیت در دفاع مقدس و تاثیرگذاری آن در ابعاد مختلف است.

وی افزود: بررسی عقبه علمی حضور روحانیت در دفاع مقدس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه رزمندگان با حضور در مناطق عملیاتی تحت تاثیر مباحث تربیتی جبهه قرار می‌گرفتند که روحانیت محور ارائه این مباحث تربیتی بود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس ادامه داد: یکی از ماموریت‌هایی که این سازمان به صورت علمی در حوزه دنبال می‌کند این است که روحانیت در دوران دفاع مقدس در مباحث علمی به خصوص جهاد و ابعاد مختلف آن چه نقشی داشته و چه مدیریتی اعمال کرده است.

حجت‌الاسلام مصلحی گفت: مدیریت دفاع مقدس توسط امام خمینی (ره) انجام گرفت و ایشان به عنوان فرمانده معظم کل قوا این مدیریت را به شیوه‌های خاص مردمی که عقبه‌های دینی و علمی داشت دنبال می‌کردند.

وی تصریح کرد: سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در فراخوان‌هایی که با هدف بهره‌گیری از ظرفیت حوزه‌های علمیه منتشر می‌کند این مباحث علمی دنبال می‌شود که در سال جاری و سال‌های بعد این روند ادامه خواهد داشت چراکه این مهم ابعاد مختلفی دارد و پرداختن به آن نیازمند زمان است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس ابراز داشت: یکی از موضوعاتی که سال گذشته به صورت جدی دنبال شد جمع‌آوری خاطرات روحانیون رزمنده بود که بحمدالله به موفقیت‌های خوبی حاصل شد.

حجت‌الاسلام مصلحی با تاکید بر اینکه در سال جاری برخی برنامه‌های سال گذشته با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد، ابراز داشت: در سال جاری به دنبال آن هستیم تا فرهنگ، روحیات و خصوصیات دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه جاری و ساری شود. یکی از اقداماتی که در این راستا با همراهی و همکاری خوب حوزه‌های علمیه کشور به خصوص شورای مدیریت حوزه علمیه قم انجام شد گنجاندن ۲ واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در دروس حوزوی بود که این ماموریت موفق بوده و این روند در سال جاری ادامه دارد.

وی افزود: نسل دفاع مقدس در بیان خاطرات خود از آن دوران پرافتخار به دلایل مختلفی محجوبیت دارند و از آن اجتناب می‌کند، اما با تلاش‌هایی که صورت گرفته بخشی از خاطرات پیشکسوتان و رزمندگان روحانی از دفاع مقدس احصا شده، اما در سطحی نیست که بتوان آن را ارائه کنیم که امیدواریم این مهم در سال جاری محقق شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها