دبیرکل جهاد اسلامی مطرح کرد؛

آمادگی مقاومت برای رویارویی با رژیم صهیونیستی در رفح

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه ایران تجربه و دانش لازم برای ساخت تسلیحات را در اختیار مقاومت قرار داد، گفت: در ۷ اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رژیم صهیونیستی در مقابل گروه‌های تحت محاصره مقاومت از هم پاشید و با شکست مواجه شد.
کد خبر: ۶۶۲۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶ - 22April 2024

آمادگی مقاومت برای رویارویی با دشمن صهیونیستی در رفح/ ایران تجربه و دانش ساخت تسلیحات را در اختیار مقاومت قرار دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگویی اظهار داشت: مقاومت فلسطین که منطقه را در بر گرفته است، در مسیر تحول قرار دارد و عملیات طوفان الاقصی که نشان دهنده اوج این مقاومت است، به یکباره روی نداد بلکه حاصل تجربه و تلاش فراوان رزمندگان مقاومت در میادین نبرد بود.

وی افزود: نیروهای مقاومت همواره حامی مردم فلسطین و جمهوری اسلامی ایران هستند همان کشوری که تلاش‌های بی شائبه ای برای حمایت و پشتیبانی از مردم فلسطین و مقاومت انجام داد و اگر حمایت آشکار و بزرگ جمهوری اسلامی ایران در همه سطوح از جمله تسلیحاتی و توانمندی های دیگر نبود، نمی توانستیم اینگونه در نبرد طوفان الاقصی پایداری کنیم.

غزه بیش از 6 ماه است که با ماشین عظیم جنگی دشمن می جنگند و به آنها تلفات وارد می کند

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد: امروز مردم فلسطین به خوبی در برابر نیرویی که چندین بار در منطقه پیروز شده است، مقاومت می کنند به طوری که امروز غزه که از نظر جغرافیایی کوچک و محاصره شده است، بیش از 6 ماه است که با ماشین عظیم جنگی دشمن می جنگد و به رغم جنایاتی که دشمن علیه غیرنظامیان مرتکب شده است، عملیات مقاومت متوقف نشده و هنوز به دشمن تلفات وارد می کند و در سطوح سیاسی و نظامی غزه حضوری مستمر دارد.

وی خاطر نشان کرد: روایت صهیونیستی در باره مقاومت فلسطین اساساً روایتی مخدوش و از نظر افکار عمومی غیر مقبول است حتی علیرغم همه پوشش و هیاهویی که از سوی غرب و برخی از طرف هایی که با پروژه صهیونیستی صلح کرده اند، به راه انداخته اند، این در حالی است که مردم فلسطین به رغم آن که توسط همین دشمن محاصره شده اند اما با تمام امکانات در برابر پروژه صهیونیسم ایستاده اند.

رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی از هم پاشید/ دشمن در شن های غزه گرفتار شده است

نخاله تصریح کرد: در 7 اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رژیم صهیونیستی در مقابل گروه‌های مقاومت که 15 سال است در محاصره همین رژیم قرار دارند، از هم پاشید و با شکست مواجه شد، این شکست شکاف بزرگی در دیوار روایت صهیونیستی ایجاد کرد، روایتی که مدعی بود رژیم صهیونیستی قوی‌ترین کابینه منطقه است و همیشه پیروز است و حتی در منطقه آنقدر رعب و وحشت ایجاد کرده بود که بسیاری از کشورهای عربی خواستار توافق با این رژیم شدند، لذا یکی از علل ضعف عربی، همین روایت صهیونیستی بود.

وی افزود: در عملیات 7 اکتبر همه حتی غرب و جهان عرب غافلگیر شدند به طوری که غرب مجبور شد تمام توان خود را برای حمایت از رژیم صهیونیستی بسیج کند تا به اصطلاح این پیام را بدهند که هرگز اجازه نمی دهند این رژیم شکست بخورد، لذا همه امکانات را برایش فرستادند با این خیال که به منطقه پیام دهند که مقاومت را له خواهند کرد و اینکه غزه نمی تواند در برابر نیروی عظیم غرب مقاومت کند، اما همه این نیروها در برابر استقامت و فداکاری های مردم فلسطین با شکست مواجه شد و پس از شش ماه نبرد مستمر، نیروهای اسرائیلی در شن های غزه گرفتار شده اند و تلفات ارتش صهیونیستی رو به افزایش است، این شکست دشمن، باعث غافلگیری آمریکایی ها و غرب شد تا جایی که گفتمان آمریکایی و اروپایی با توجه به تغییرات میدانی به تدریج تغییر کرد.

بایدن که حماس را داعش توصیف کرده بود، ناچار به پذیرش مذاکره با آن شد

نخاله خاطرنشان کرد: گفت و گوهای اخیر با مقاومت فلسطین نشانه پیروزی طرف فلسطینی است، ما با این مذاکرات، غرب و ادعاهایش را در هم شکستیم تا جایی که بایدن مذاکره با حماسی را آغاز کرد که در ابتدای جنگ آن را داعش توصیف کرده بود. این مساله نشان می دهد که غرب به رغم جنایتگری و حملات رژیم صهیوینستی به غیرنظامیان غزه، در جست و جوی راه حلی برای برون رفت دشمن صهیونیستی است.

دشمن صهیونیستی راهی جز عقب نشینی ندارد

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: اکنون دشمنان آشکارا به دنبال راهی برای خروج نیروهای رژیم صهیونیستی از غزه هستند و تل آویو فقط یک انتخاب دارد عقب نشینی و تسلیم یا شکست که این مساله را در امتیازاتی که دشمن به مقاومت می دهد، می توان مشاهده نمود، در این میان، مقاومت شرط گذاشته که اسرای اسرائیلی بدون آزادی اسرای فلسطینی و عقب نشینی نیروهای صهیونیست از غزه آزاد نخواهند شد لذا امروز این مقاومت است که شروطش را به دشمن تحمیل می کند و هرگز شروط دشمن را نمی پذیرد.

 مردم فلسطین با حمایت از مقاومت هرگز شکست را نمی پذیرند

نخاله یادآور شد: مقاومت امروز می تواند به مبارزه با دشمن در میادین نبرد ادامه دهد و این توانایی را داریم که حداقل تا شش ماه دیگر در این سطح و حتی بیشتر به نبرد ادامه دهیم، در این صورت دشمن صهیونیستی با عملیات های شهادت طلبانه بزرگی روبرو خواهد شد و امکان دارد رزمندگان را در حال حمل مواد منفجره و مقابله مستقیم با تانک های اسرائیلی ببیند، چرا که مقاومت متکی به مردم فلسطین است و به همین دلیل هر نتیجه ای را تحمل می کند، مردم فلسطین تاکنون بهای سنگینی پرداخته اند لذا هرگز شکست را نمی پذیرند لذا بیش از 80 درصد مردم فلسطین گرد مقاومت جمع شده و خواهان ادامه مقاومت تا تحقق اهدافشان هستند.

آمادگی مقاومت برای رویارویی با دشمن صهیونیستی در رفح

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها به گونه ای در مورد رفح صحبت می کنند که گویی خارج از باریکه غزه است آنها از نوعی ارعاب استفاده می کنند و اکنون وارد همه مناطق شده اند و در عین حال نیروهای مقاومت نیز با آمادگی در همه مناطق حضور دارند و دشمنان با همان مقاومتی از سوی فلسطینیان روبرو خواهند شد که در خان یونس و مناطق مرکزی و شمالی با آن مواجه شدند و ما از آنها هراسی نداریم.

نخاله ادامه داد: اگر ترس آنها نبود، به تهدید زبانی روی نمی آوردند و مستقیما حمله را آغاز می کردند، اما سعی می کنند نوعی اخلاق را القا کنند، در حالی که رژیم اسرائیل بعد از این همه جنایاتی که در غزه مرتکب شده و این همه غیر نظامیان را به شهادت رسانده چه کار دیگری می تواند بیشتر از این انجام دهد؟

رژیم صهیونیستی بیش از 400 بیمار و مجروح را در بیمارستان الشفا به شهادت رساند

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر آمادگی کامل مقاومت برای رویارویی تاکید کرد و گفت :جهانی که می‌خواهد غیرنظامیان را از این جنگ در امان نگه دارد، باید زمینه های ان را فراهم آورد و از حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی جلوگیری کند، زیرا او در همه جا به طور روزانه در حال ارتکاب جنایت است.

وی توضیح داد که رژیم اشغالگر بیش از 400 بیمار و مجروح را در بیمارستان الشفا در چند روز گذشته به شهادت رساند، و سایر بیماران را از تخت بیرون کشید و کل بیمارستان را ویران کرد در همین حال ویرانی، قتل و جنایت روزانه رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

نخاله گفت: اشغالگران در مورد پروژه های آوارگی فلسطینیان اغراق می کنند، زیرا مردم فلسطین به سرزمین خود چسبیده اند و اگر تمایل به مهاجرت داشتند از مرز مصر عبور می کردند، در حالی که غزه 50 سال است که مقاومت می کند و همچنان این مقاومت ادامه دارد. تهدید به آوارگی، فلسطینی ها را به وحشت نخواهد انداخت.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با قدردانی از پایبندی مردم فلسطین به اعتقادات و باورهای خود علیرغم همه جنایات رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: پناهندگان فلسطینی در مدارس محافل حفظ قرآن کریم تشکیل داده اند و این چیزی است که کمتر در دیگر جاها یافت می شود.

وی تصریح کرد: فلسطینی ها به رغم جنایتگری رژیم صهیونیستی در مقابل رسانه ها از خود ضعف نشان نمی دهند، حتی مادران نیز با وجود رنجی که برای فرزندان خود متحمل می شوند، به خود اجازه نمی دهند جلوی رسانه ها گریه کنند.

ایران تجربه و دانش ساخت تسلیحات را در اختیار مقاومت قرار داد

نخاله با اشاره به اینکه ایران تجربه و دانش لازم برای ساخت تسلیحات را در اختیار مقاومت قرار داد، خاطرنشان کرد: جنبش جهاد اسلامی در اکثر شهرهای کرانه باختری گروه های کوچک و بزرگ مقاومت مسلحانه تشکیل داده و عملکرد خوبی دارد.

وی تاکید کرد که کرانه باختری برای مقاومت مرکزیت دارد، زیرا ما مستقیماً با شهرک سازی صهیونیست ها در آنجا روبرو هستیم و طرح های تخریب مسجد الاقصی و پروژه های شهرک سازی در اینجا با چالش بزرگی مواجه است.

نخاله گفت: نبرد با دشمن صهیونیستی در کرانه باختری، شاید از باریکه غزه توجیه بیشتری داشته باشد، اما توانمندی ها در کرانه باختری به سطحی نرسیده که بتوانیم در این منطقه نبردی بزرگ با دشمن انجام دهیم.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد: ما همه جا با اشغالگران صهیونیست درگیر هستیم که یکی از مولفه های آن هم راستایی جمهوری اسلامی ایران با مقاومت است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار