مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:

باید سیره شهدای کارمند در ادارات ترویج شود

سردار کوشکی گفت: باید مقام شهدای کارمند حداقل در محل ادارات نمود داشته باشد تا بتوان با معرفی سیره شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در میان ارباب رجوعان و کارمندان ترویج کرد.
کد خبر: ۶۶۲۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳ - 22April 2024
دبیرخانه شهدای کارمند در استانداری فارس تشکیل شود / دومین کنگره ملی شهدای فارس رزمایش عظیم فرهنگی در زیست بوم استان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در نشست ستاد اجلاسیه شهدای کارمند فارس ضمن تبریک به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: شهدا راه و رسم مقاومت و عزت‌مندی را به ما آموختند و امروز در دنیا تنها کشوری که شهامت مقابله با استکبار را دارد ایران اسلامی است که این قدرت را ثمره خون شهیدان می‌توان دانست همچنین راه و رسم شهدا تا زمان ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه خواهد داشت و دشمنان تا قیامت از ما دست نمی‌کشند چراکه می‌داند شیرمردان تربیت یافته مکتب اهل بیت (ع) مقابل آنان خواهند ایستاد.
 
وی افزود: شهیدان راه و رسم مسلمان و طریقت زندگی را برای ما به یادگار گذاشتند از این رو همه آحاد جامعه به ویژه مسئولان، مدیران و کارکنان دولت وظیفه دارند در راستای بزرگداشت مقام شهیدان گام بردارند.
 
سردار کوشکی برگزاری دومین کنگره ملی امیران و سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس را یک رزمایش عظیم فرهنگی توصیف کرد و ادامه داد: تا اوایل آبان ماه ۱۴۰۳ تمام دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، مردمی و… در یک فضایی تنفس خواهد کرد که آفریده شده توسط شهدا است بنابراین برنامه‌های فاخری از جمله چندین هزار یادواره‌های بزرگداشت مقام شهدا پیش بینی کردیم که در تمامی شهرستان‌ها از پایگاه‌های مقاومت گرفته تا دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه مردم با هزینه شخصی و تمامی دارایی خود برای ذکر نام شهدا یادواره می‌گیرند، خاطرنشان کرد: شهدای کارمند حقیقتا جزو شهدای مظلوم هستند که باید برای گرامی داشت آن‌ها توسط ادارات اقدامات فاخری انجام شود.
 
سردار کوشکی بر احصا نام شهدای ادارات توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: باید مقام شهدای کارمند حداقل در محل ادارات نمود داشته باشد تا بتوان با معرفی سیره شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در میان ارباب رجوعان و کارمندان ترویج کرد.
 
وی از مجموعه استانداری و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی خواست تا هرچه سریع‌تر آمار نهایی شهدای ادارات فارس احصا و ثبت شود.
 
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه لازمه کار برای شهیدان، نیت برآمده از دل و جان است، اظهار کرد: امیدواریم تکالیف خود در قبال شهدا به نحو احسن اجرا کنم همچنین باید یادآور شد که هزینه کرد در راه شهدا یقینا اثر بخش خواهد بود حتی با قدمی کوچک که در این راستا برداشته شود.
 
رئیس کمیته تالیف و نشر دومین کنگره ملی امیران و سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس تاکید کرد: برنامه زمان بندی یادواره‌های شهدای ادارات تدوین شود چراکه تمامی ادارات استان فارس باتوجه به مصوبات شورای سیاستگذاری ملزم به برگزاری یادواره شهدا هستند همچنین در کمیته تالیف آثار، کتاب نقش ادارات فارس در دفاع مقدس پیش بینی شده است. 
 
سردار کوشکی بر واسپاری کادر اجرایی یادواره شهدا به جوانان تاکید کرد و گفت: جوانان عاشق شهدا هستند و با جان و دل در این راه قدم بر می‌دارند از این رو با سپردن کار به نسل جدید شاهد برگزاری مناسب یادواره‌ها و مراسم شهدا خواهیم بود.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر تنظیم جدول زمانی اجرای یادواره شهدای ادارات، بیان کرد: دبیرخانه شهدای کارمند در استانداری فارس تشکیل شود تا هماهنگی‌های لازم برای اجرای هر چه بهتر برنامه‌ها صورت گیرد و از تمامی ظرفیت‌ها و اختیارات قانونی در این راستا برگزار شود.
 
خبرنگار: حمیدرضا ثابت نسب
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار