در جریان سفر رئیس جمهور به پاکستان صورت گرفت؛

امضای ۸ سند رسمی بین ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف

در جریان سفر رئیسی به پاکستان هشت سند همکاری بین ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف امضاء شد.
کد خبر: ۶۶۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸ - 22April 2024

کبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، مراسم امضای اسناد همکاری بین هیأت‌های ایران و پاکستان امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان و «محمد شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان و هیأت‌های عالی رتبه دو کشور در اسلام آباد، برگزار شد.

در این مراسم هشت سند همکاری و توافقنامه و یادداشت تفاهم به امضا رسید.

«ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک»، «همکاری در بخش سینما و رسانه»، «همکاری در بخش بهداشت دامی»، «همکاری‌های امنیتی»، «همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی»، «همکاری در بخش استاندارد» و «همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری» از مهم‌ترین اسناد همکاری میان دو کشور بود که از سوی وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و روسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

براساس این گزارش، رئیس‌جمهور پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور شرکت کرد.

رئیسی در این سفر همچنین با «آصف‌علی زرداری» همتای پاکستانی خود ملاقات می‌کند و علاوه بر آن با سفر به برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت‌گو خواهد داشت.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها