شهید «محمد گیلانی»:

انقلاب اسلامی خیلی برای ما ارزش دارد

در بخشی از وصیت‌نامه شهید «محمد گیلانی» آمده است: این انقلاب همین‌طور و به آسانی به دسته ما نیامده است و با شهید شدن صد‌ها شهید به دست ما رسیده و این انقلاب خیلی برای ما ارزش دارد.
کد خبر: ۶۶۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰ - 22April 2024

این انقلاب خیلی برای ما ارزش داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، شهید «محمد گیلانی» در نهم خردادماه سال ۱۳۴۲ در روستای قره کهریز از توابع شهرستان خمین متولد شد. کودکی‌اش در زادگاهش سپری شد و به خاطر مشکلات خانوادگی نتوانست به درس خواندن بپردازد و به همان زندگی ساده، همراه کار در روستا اکتفا کرد. تا اینکه به خمین مهاجرت کردند و در این شهر، به کار مشغول شد.

وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد، ۱۲ بهار از عمرش گذشته بود؛ ولی با همین کم سالی دل و ایمانش خوب بود. چند ماه که از شروع جنگ گذشت، او احساس کرد که باید کاری کند و دفاعی نماید، مقدمات آن را که آموزش نظامی بود، در بسیج گذراند و پس از مدتی به عنوان یک بسیجی داوطلب به جبهه رفت.

دیگر جوانی پانزده‌ ساله شده بود و از عهده جنگ با دشمن بر می‌آمد. در چندین عملیات دیگر شرکت کرد، سپس به افتخار عضویت در سپاه پاسداران نائل شد. از آن پس باقیمانده عمرش را وقف راه خدا و اسلام و انقلاب نمود.

در عملیات والفجر ۸ به عنوان فرمانده دسته در گردان روح‌الله(قدس سره) از لشکر 17 علی بن ابی‌طالب(علیهما السلام) شرکت کرد و پس از عملیات بود که در منطقه عملیاتی فاو، دعوت خدا را لبیک گفت و عاشقانه به سوی معبود پر گشود. پیکر مطهر شهید در گلزار شهدای شهر خمین به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت نامه شهید «محمد گیلانی»:

ای آن‌هایی که می‌گفتید: ای امام حسین(علیه السلام) ای کاش در روز عاشورا در کربلا بودیم یاری‌ات می‌کردیم. الان هم دور نشده، بپا خیزید و من حل من ناصر ینصرنی امام حسین(علیه السلام) را پاسخ دهید و الان امام حسین(علیه السلام) جان! دوران ما امام(قدس سره) امت و صحنه عاشورا صحرا کربلا در جبهه جنگ است و شما باید به ندا امام(قدس سره) لبیک گوید. ای مردم همیشه در صحنه‌های جبهه و جنگ را گرم نگه‌دارید و نگذارید امام(قدس سره) دستور دهد که به جبهه‌ها بروید و نگذارید رزمندگان ما در جبهه‌ها خسته شوند. این انقلاب همین‌طور و به آسانی به دسته ما نیامده است و با شهید شدن صدها شهید به دست ما رسیده و این انقلاب خیلی برای ما ارزش دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار