فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک:

امروز شاهد ایجاد عمق استراتژیک جمهوری اسلامی در دنیا هستیم

سرهنگ مهجوری گفت: امروز شاهد ایجاد عمق استراتژیک جمهوری اسلامی در دنیا هستیم که این امر نیز از دستاورد‌های سپاه محسوب می‌شود. نقش راهبردی سپاه در عرصه حمایت از جبهه مقاومت نه تنها به عنوان یک نیروی مقتدر دفاعی و نظامی نقش اثرگذار و تعیین کننده بر معادلات منطقه‌ای و جهانی است، بلکه به عنوان یک الگو و تفکر مقاومت و استکبارستیزی، محبوب ملت‌های آزادی‌خواه است.
کد خبر: ۶۶۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸ - 22April 2024

امروز شاهد ایجاد عمق استراتژیک جمهوری اسلامی در دنیا هستیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «محمد مهجوری» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک طی سخنانی اظهار داشت: سپاه یک نهاد مردمی است که از متن مردم و برای مردم برخواسته است. همانگونه که از نام این نهاد مقدس مشخص است با تدبیر بنیانگذار انقلاب اسلامی باتوجه به کینه‌توزی دشمنان داخلی و خارجی در آن برهه از تاریخ انقلاب اسلامی، برای حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی تاسیس شد و نقش مفید و اثرات سازنده سپاه پاسداران در حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی کشور در نفس‌گیرترین روزهای بحرانی در خاطره‌های تلخ و شیرین ملت ایران ثبت و ضبط است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران همواره نگهبان انقلاب اسلامی بوده است، تصریح کرد: این ضرورت در زمانی بیشتر شد که جنگ تحمیلی رخ داد و اگر این نهاد انقلابی تشکیل نشده بود مشخص نبود که چه بلایی بر سر کشور می‌آمد و به فرموده حضرت امام راحل اگر سپاه نبود، کشور هم نبود. سپاه مجاهدانه در برابر دشمن بعثی ایستادگی کرد. در زمان سازندگی به آبادانی کشور پرداخت.

سرهنگ مهجوری در پاسخ به چرایی بسط و گسترش مأموریت‌های این نهاد انقلابی و ظرفیت‌های موجود در آن برای انجام مأموریت‌های متعدد گفت: سپاه از زمان تأسیس منشأ خیر و برکت بوده و آنچه که این نهاد انقلابی و مردمی را بالنده و پاینده نگه داشته است ریشه در اخلاص، ایثار و فداکاری پاسداران دارد.

وی یادآور شد: امروز شاهد ایجاد عمق استراتژیک جمهوری اسلامی در دنیا هستیم که این امر نیز از دستاورد‌های سپاه محسوب می‌شود. نقش راهبردی سپاه در عرصه حمایت از جبهه مقاومت نه تنها به عنوان یک نیروی مقتدر دفاعی و نظامی نقش اثرگذار و تعیین کننده بر معادلات منطقه‌ای و جهانی است، بلکه به عنوان یک الگو و تفکر مقاومت و استکبارستیزی، محبوب ملت‌های آزادی‌خواه است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک با اشاره به اقدمات نجام شده طی سال گذشته توسط سپاه و بسیج در شهرستان اراک گفت: یکی از اولویت‌های سال گذشته «جهاد تبیین» با محوریت امیدآفرینی در بین نسل جوان بود؛ همچنین کمک به سازمان‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی برای خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به اقشار مردم به ویژه در مناطق کم برخوردار بود.

وی به طرح‌های اجرایی اشاره کرد و ادامه داد: اجرای طرح «نفس» و «شهید رهنمون»، ویزیت رایگان، کلینیک‌های سیار دامپزشکی در مناطق محروم و روستاهای کم‌برخوردار، طرح همگام با کشاورز با هدف افزایش بهره‌وری محصولا کشاورزی، ارائه مشاوره‌های حقوقی رایگان، برگزاری اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت و... بخشی از اقدامات انجام شده طی سال گذشته توسط ناحیه مقاومت بسیج اراک بوده است.

سرهنگ مهجوری خاطرنشان کرد: ایجاد امنیت پایدار از مهم‌ترین اولویت‌ها باتوجه به شرایط موجود است، جهاد تبیین و امیدآفرینی و موضوع مهم دیگری که مقام معظم رهبری هم به آن تاکید دارند موضوع اقتصاد است که بتوانیم با کمک بسیج سازندگی بستری را فراهم کنیم که شاهد تحقق شعار سال باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار