برگزاری نشست ستادی کمیته تالیف و نشر دومین کنگره ملی شهدای فارس

نشست ستادی کمیته تالیف و نشر دومین کنگره ملی امیران و سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس با حضور دبیر کل و رئیس کمیته تالیف و سایر اعضا برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷ - 22April 2024
برگزاری نشست ستادی کمیته تالیف و نشر دومین کنگره ملی شهدای فارسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، جلسه کمیته تالیف و نشر دومین کنگره ملی امیران و سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس امروز دوم اردیبهشت ماه با حضور سردار «ید الله بوعلی» فرمانده سپاه فجر استان فارس، سردار «هاشم جمالی» دبیر اجرایی دومین کنگره ملی امیران و سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس، سردار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، «سید رضا متولی» مسئول انجمن راویان فجر فارس، سرگرد پاسدار «سید مرتضی آل علی» دبیر ستاد دومین کنگره ملی شهدای استان در محل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس برگزار شد.
 
سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در این نشست با بیان گزارش عملکردی از کمیته تالیف و نشر دومین کنگره ملی امیران و سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس اظهار داشت: باتوجه به محول شدن کمیته تالیف و نشر و همچنین کمیته گنجینه‌های کنگره ملی شهدای فارس تاکنون ۷ جلسه هماهنگی با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شده است.
 
وی با بیان اینکه باید در کمیته تالیف آثاری فاخر و ماندگار خلق شود، افزود: ۱۸ کتاب دفاع مقدس در پایان ۱۴۰۲ طی کاری مشترک با کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس آماده شده که اکنون در دست چاپ است.
 
رئیس کمیته تالیف و نشر دومین کنگره ملی امیران و سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس با اشاره به اینکه اعتبارات برای تولید ۵ جلد کتاب مستند روایی شاخص تامین شده که در مرحله تحقیق و تدوین قرار دارد، از تهیه ۱۰ سند در قالب مستند تخصصی خبر داد و بیان کرد: مستند سردار اسدی فرمانده لشکر ۳۳ المهدی (عج) و سردار رودکی فرمانده لشکر ۱۹ فجر استان فارس در دوران دفاع مقدس تکمیل شده و مابقی نیز در دست اجرا است. 
 
سردار کوشکی در ادامه سخنان خود، ماموریت‌های خطیر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: از سال گذشته کلیه اقدامات تا کنون این اداره کل در راستای دومین کنگره ملی شهدای فارس است و تا آبان ماه ۱۴۰۳ تمامی اقدامات هنری، پژوهشی و تالیفی حول محور این رویداد فاخر و بزرگ خواهد بود.
 
این استاد دانشگاه با بررسی اقدامات صورت گرفته در راستای تالیف آثار مکتوب و مجازی پیشنهاد داد تا کتاب‌های صوتی در دست تهیه با گویش‌های محلی شیرازی و سایر شهرستان‌ها باشد و در صورت امکان توسط خود خانواده شهدای مدنظر تهیه پادکست انجام شود.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس تاکید کرد: در کمیته تالیف کنگره دیگر ارگان‌های نظامی نقش آفرینی درردفاع مقدس فارس باید بیشتر فعالیت داشته باشند تا بتوان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.
 
در ادامه این جلسه، آثار در دست تدوین و شیوه‌های ابتکاری در تولید کتاب و اثر هنری مورد بررسی قرار گرفت و دبیر ستاد دومین کنگره ملی شهدای استان فارس نیز به بیان گزارش عملکردی از اقدامات انجام شده در راستای تالیفات و دیگر کمیته‌ها پرداخت.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار