معرفی چهره‌های شاخص هنر انقلاب اسلامی استان فارس

در آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی فارس چهره‌های شاخص هنر انقلاب اسلامی استان معرفی شدند که «احمدرضا مداح» آزاده هشت سال دفاع مقدس و عکاس خبری به عنوان چهره شاخص سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی استان فارس برگزیده شد.
کد خبر: ۶۶۲۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۷ - 21April 2024
چهره‌های شاخص هنر انقلاب اسلامی استان فارس معرفی شدند/ یک عکاس آزاده دفاع مقدس برترین چهره سال شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال هنر استان فارس با حضور هنرمندان فرهیخته و علاقه‌مندان به این حوزه شامگاه یکشنبه دوم اردیبهشت ماه در مسجد تاریخی نصیر الملک شهر شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی برگزار شد.
 
«سید مهدی موحد» قائم مقام حوزه هنری استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت: هرساله در رشته‌های مختلف هنری فرآیند چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان در هفته هنر انقلاب اسلامی انجام می‌شود که در این رویداد توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط و خود هنرمندان، چهره‌های فعال در زمینه‌های مختلف هنری با شاخصه‌های مثل تولید اثر فاخر، نقش آفرین نسبت به مسائل روز، تولید اثر و ملاک‌های ۹ گانه معرفی و ارزیابی می‌شوند.
 
وی افزود: در هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس ۱۳۰ هنرمند برای نامزدی دریافت عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی به دبیرخانه معرفی شدند که پس از پالایش اولیه و نهایت در کمیته انتخاب چهره سال در ۸ رشته سرود، آفرینش‌های ادبی شعر، داستان، هنر و ادبیات پایداری، هنر‌های تصویری، هنر‌های نمایشی، مربی هنر، هنر و ادبیات کودک و نوجوان تعدادی به عنوان نامزد نهایی و چهره شاخص انتخاب شدند که در مراسم اختتامیه با حضور هنرمندان از این چهره‌ها تقدیر شد.
 
مشاور هنری استاندار فارس در ادامه سخنان خود بیان کرد: از کتاب رو به رود خاطره مرحوم سید حمید سجادی منش از هنرمندان استان فارسی که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده نیز امروز با حضور خانواده این هنرمند در آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی رونمایی انجام شد و این کتاب خاطرات مرحوم سجادی منش از همرزمان شهید خود در دوران دفاع مقدس است.
 
در پایان این مراسم، پس از سخنرانی مسئولان و اجرای سرود از برگزیدگان هر بخش تقدیر شد که در بخش سرود آقایان محمد مهدی اوجی، محمد صادق محمدیان به عنوان نامزد این بخش تقدیر و در نهایت محمد مهدی یزدان بخش به عنوان چهره سال سرود انقلاب اسلامی استان فارس معرفی شد.
 
در بخش آفرینش‌های ادبی شعد، آقایان دانیال بهادرانی، سجاد حیدری قیری، عبدالرضا قیصری، محمد محمدی رابع به عنوان نامزد این بخش شناخته و تقدیر شدند که استاد غلامرضا کافی به عنوان چهره سال شعر انقلاب اسلامی فارس انتخاب و معرفی شد.
 
میثم محمدی نیز در بخش آفرینش‌های ادبی داستان توانست رتبه شایسته تقدیر را از آن خود کند و در بخش هنر و ادبیات پایداری نیز از مجید ایزدی، محمد جواد رحیمی، مریم شیدا، اسما میرشکاری به عنوان نامزد این بخش تقدیر شد، اما در پایان سیده معصومه حسینی با رای داوران به عنوان چهره سال هنر و ادبیات پایداری انقلاب اسلامی استان فارس برگزیده شد.
 
در بخش هنر‌های تصویری نیز آقایان مسعود احمدی، علی بلند نظر، محمدرضا حق نگهدار، محسن دانشور و احسان دهقانی نامزد بودند که محسن دانشور توانست عنوان چهره سال هنر‌های تصویری انقلاب اسلامی استان فارس را کسب کند.
 
هنر‌های نمایشی نیز دارای ۴ نامزد بود که از میان علیرضا بازیار، مریم دهقانی، فرزانه رادفر و محمد امین محمدی، «مریم دهقانی» به عنوان چهره سال هنر‌های نمایشی انقلاب اسلامی فارس شناخته و مورد تقدیر قرار گرفت.
 
از آرزو حقیقی به عنوان چهره سال مربی هنر، هادی فردوسی شاعر نامدار کشورمان به عنوان چهره سال هنر و ادبیات کودک و نوجوان، علیرضا خیر اندیش و فاطمه برزگر و عمران جمالی به عنوان ستاد‌های برتر شهرستانی بزرگداشت هفته هنر انقلاب استان نیز تجلیل شد.
 
«احمدرضا مداح» آزاده هشت سال دفاع مقدس و عکاس خبری به عنوان چهره شاخص سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی استان فارس برگزیده شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار