کارشناس مسائل مذهبی:

شهدا مظهر قدرت جمهوری اسلامی هستند

حجت‌الاسلام «سرلک» با بیان اینکه شهدا مظهر قدرت جمهوری اسلامی هستند گفت: شهدایی که پس از سال‌ها پیکر مطهرشان برنگشته و مادرانی که بی‌خبر از فرزندانشان هستند؛ این شهدا هستند که با اسم، عکس و یادشان دل‌هایمان را راهی مسیر حق و خدا می‌کنند.
کد خبر: ۶۶۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۵ - 20April 2024

شهدا مظهر قدرت جمهوری اسلامی هستندبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام «علی سرلک» کارشناس مسائل مذهبی شامگاه جمعه در هشتمین سالگرد شهادت مدافع حرم «سعید مسافر» در مهدیه رشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: شهید مسافر بی‌قرار رفتن بود و در راه رسیدن به هدفش به آب و آتش زد تا به عهد ازلی خویش عمل کند.

وی گفت: ما یاد شهید را نمی‌توانیم زنده نگه داریم بلکه زنده نگه داشتن یاد شهدا دست خداست و از طرفی شهدا از این قاعده بی‌نیاز هستند لذا این ما هستیم که با یاد شهید دنبال خودمان هستیم تا پیدا شویم.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه شهید مسافر ثابت کرد که مسافر خدا است ادامه داد: اصل اول این است که ببینیم در فرصت کوتاه زندگی مسافر خدا هستیم یا نه؟ آیا این حرکت به سوی خدا در آهنگ زندگی ما وجود دارد؟ آیا رضایت خدا را در نظر دارم یا نه؟ اما آن‌جا مشخص می‌شود مهاجر خدا هستم که آیا برای تحقق آرمان‌های الهی هزینه می‌کنم.

وی با بیان اینکه بوی هجرت و سیر الی‌الله از رفتار و اعمال شهید استشمام می‌شود، گفت: مسافر خدا کسی است که میل، جهت و اولویتش خدا است و بدانید این مسیر تکه تکه شدن، غصه والدین، جدایی، تنهایی و.. هیچ‌کس به اندازه شهید نمی‌تواند ما را در این مسیر هدایت کند.

این کارشناس مسائل مذهبی اذعان کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب، شهدا مظهر قدرت جمهوری اسلامی هستند؛ شهدایی که پس از سال‌ها پیکر مطهرشان برنگشته و مادرانی که بی‌خبر از فرزندانشان هستند لذا این شهدا هستند که با اسم، عکس و یادشان دل‌هایمان را راهی خدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام سرلک با بیان اینکه شهید مسافر مانند همه ما زندگی می‌کرد افزود: شهدا راه خودشان را پیدا کردند و این ما هستیم که باید تکلیف خودمان را مشخص کنیم.

این کارشناس مسائل مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: شهید با جریان کفر گلاویز می‌شود در تمام عرصه‌ها گاهی در میدان جنگ گاهی در جریان زندگی با هرکسی که راه و مسیر خدا را بند بیاورد مقابله می‌کند.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار