کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا:

عملیات وعده صادق ناتوانی اسراییل در محافظت از خودش را ثابت کرد

«قاسمیان» گفت: عملیات وعده صادق ایران، ناتوانی اسراییل در محافظت از خودش را ثابت کرد، اما جمهوری اسلامی ایران سیلی محکمی به اسراییل زد.
کد خبر: ۶۶۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۵ - 21April 2024
عملیات وعده صادق، ناتوانی اسراییل در محافظت از خودش را ثابت کرد«روح الله قاسمیان» کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از فارس با اشاره به تنبیه متجاوز از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: پس از «وعده صادق» در معادله مقاومت توازن وحشت عوض شده بطوری که ترس و وحشت در اسراییلی‌ها بوجود آمده و خیلی از خانه‌های مردم خالی از سکنه و برای خروج از اسراییل چندین برابر نسبت به قبل صف بسته اند.
 
قاسمیان گفت: ایران تهدید‌های پیاپی قدرت‌های بزرگی همچون اروپا، آمریکا و اسراییل را به چالش کشیده و بدانید تاکنون این مهم سابقه نداشته که ایران بیش از دو هزار کیلومتر عملیات موشکی و آن هم از ده استان کشور حمله موشکی به سمت اسراییل انجام دهد، تا مردم ما اقتدار، غرش و سیلی محکم و دندان شکن نظام را به اسراییل خبیث بشنوند. رژیم صهیونیستی مورد هجمه بزرگترین حمله موشکی و پهبادی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و هیمنه و ابهت و بازدارندگی اش را از دست داده، اما حمایتی از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار نگرفت.
 
قاسمیان با بیان این مطلب که به دشمنان اصلی خودمان چندین بار حمله کرده ایم و و بعد از جنگ جهانی دوم چنین حمله‌ای بی سابقه بوده تصریح کرد: حمله به عین الاسد بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه و در کشور عراق که باعث حیرت جهان شد، زدن آرامکو عربستان بزرگترین غول نفتی و انرژی دنیا که قدرت و دقت ایران را در پی داشت، سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین و رادارگریز آمریکایی‌ها در خلیج فارس، و تنبیه صهیونیست‌ها که تراز نظامی جمهوری اسلامی را به جهانیان فهماندیم و در آخر «وعده صادق» که دستاوردی بزرگ به اندازه دفاع مقدس بهمراه داشت همگی پاسخی دندان شکن به استکبار جهانی و چهل سال تحریم ایران بود.
 
وی بیان کرد: ما به منطقه فوق استراتژیک نواتیم، مرکز عملیات‌های f۳۵، مرکز تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونسیتی و مکانی دست‌نیافتنی در اسراییل موشک زده ایم که امنیت پایگاه نواتیم از کاخ سفید مهم‌تر است، زیرا این مکان برای اسراییلی‌ها بسیار مهم و حیاتی است و عملیات وعده صادق ناتوانی اسراییل را برملا کرد. جمهوری اسلامی ایران ۱۰ درصد توان نظامی و موشکی خود را پای کار آورده و بهترین پدافند ضدموشکی دنیا را مورد اثابت موشک‌های خود قرار داده است همچنین جمهوری اسلامی ایران از پهباد‌های یک دهه قبل خود در این عملیات استفاده کرده و به دلیل اینکه موشک‌های ما مرتبا در حال به روز شدن و از رده خارج شدن بود به سمت اسراییل فرستادیم، اما این ۱۰ کشور صددرصد توان نظامی خود را پای کار آوردند و باز هم شکست خوردند.
 
قاسمیان تصریح کرد: رژیم صهیونیستی ترسوترین آدم‌های کره زمینند و دو برگه برنده دارند، یک امتیاز بزرگ مالی اقتصادی از اروپا و آمریکا و دیگری حمله نکردن به رفح در جنوب غزه است که اختلاف بین مقامات ارشد سیاسی شان نیز بالاست. اسراییل برای آمریکا آن فرزند نامشروع قبلی نیست و همانند قبل از آن‌ها حمایت نمی‌کنند و ما هم به آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها هشدار داده ایم که اگر دست از پا خطا کنند اینبار محکم تر، قاطعانه‌تر و با قدرت بیشتر و با موشک‌های با ضریب و قدرت تخریب کننده بالاتر پاسخ دندان شکن‌تر از قبل خواهیم داد.
 
این استاد دانشگاه گفت: دشمن به دنبال تجزیه کشور‌های منطقه بود، اما حالا مشاهده می‌کنیم که ورق برگشته و این نعمات به برکت، دستاورد‌های موشکی و به برکت خون شهدای مقاومت، شهدای مدافع حرم، مدافع امنیت، و سردار سلیمانی و یاران باوفایش است که به چنین امنیتی رسیده ایم. به اعتراف خود آمریکایی‌ها هر بحرانی در منطقه خاورمیانه بدون جمهوری اسلامی ایران حل شدنی نیست و اگر معادله‌ای در حال تشکیل باشد با معادله مقاومت صورت خواهد گرفت.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار