با حضور حجت‌الاسلام رئیسی انجام شد؛

افتتاح طرح توسعه واحد‌های گازی نیروگاه شهید باکری سمنان+ تصاویر

طرح توسعه واحد‌های گازی نیروگاه شهید باکری سمنان با حضور رئیس‌جمهور کشورمان افتتاح شد.
کد خبر: ۶۶۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵ - 18April 2024

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، طرح توسعه واحد‌های گازی نیروگاه شهید باکری سمنان دقایقی قبل با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان افتتاح شد. در این راستا، ۲ فاز نیروگاهی با ظرفیت ۳۶۶ مگاوات برق در راستای تلاش‌های دولت برای رفع ناترازی‌های تأمین انرژی در نیروگاه شهید باکری سمنان افتتاح شد.

طرح توسعه واحد‌های گازی نیروگاه شهید باکری سمنان

رئیس‌جمهور در قالب دور دوم سفر به استان سمنان، ۲ واحد گازی در نیروگاه شهید باکری سمنان را بهره‌برداری کرد و تعداد واحد‌های گازی به چهار واحد رسید. نیروگاه شهید باکری سمنان یکی از نیروگاه‌های پیشرو در تأمین برق صنایع و از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۳۲۴ مگاوات شامل ۲ واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی است که فاز دوم آن به ظرفیت ۳۶۶ مگاوات به بهره‌برداری رسید و ظرفیت نیروگاه را به ۶۹۰ مگاوات رساند.

فاز دوم نیروگاه گازی سمنان در قالب تأمین تجهیزات، انجام طراحی، مهندسی، نصب و راه‌اندازی ۲ واحد توربین ژنراتور گاز کلاس E پیشرفته به ظرفیت نامی ۳۶۶ مگاوات در شرایط ایزو با سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیون یورویی اجرایی شد.

طرح توسعه واحد‌های گازی نیروگاه شهید باکری سمنان

این طرح جزء طرح‌های پیشران اقتصادی کشور و در راستای رفع ناترازی‌های بخش انرژی است که با همت دولت در کمتر از یک سال به بهره‌برداری رسید. مراسم استقبال از رئیس‌جمهور در مسیر میدان امام (ره) به‌سمت مسجد امام (ره) سمنان برگزار و سپس دیدار مردمی آیت‌الله رئیسی در این مسجد انجام می‌شود.

طرح توسعه واحد‌های گازی نیروگاه شهید باکری سمنان

برگزاری جشن احیای واحد‌های راکد در استان سمنان، افتتاح پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی، حضور در جلسه شورای اداری، برگزاری جشن واگذاری زمین برای قانون جوانی جمعیت و ... از دیگر برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان است.

دیدار مردمی رئیس جمهور در شاهرود نیز ساعت ۱۶ در استادیوم تختی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار