«معرفی کتاب»

«اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است»

کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه خاطرات آزادگان استان اردبیل و به نویسندگی «سیده صغری جوادی قوزلو» توسط نشر «خط هشت» در سال ۱۳۹۷ منتشر شده است.
کد خبر: ۶۶۲۱۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴ - 18April 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه خاطرات آزادگان استان اردبیل است که توسط «انتشارات خط هشت» در یک هزار نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است

در این کتاب سعی شده تا گوشه‌هایی از خاطرات تلخ و شیرین ۳۰ تن از آزادگان سرافراز استان اردبیل در اردوگاه‌های بعثی عراق به رشته تحریر درآمده است. در هر بخش یکی از آزاد مردان به مرور خاطرات خود از سال‌های کودکی نوجوانی، جوانی، جنگ و اسارت پرداخته است. پایان بخش این مجموعه به تصاویری از راویان در زمان حضور در جبهه و هنگام آزادی و ورود به میهن اسلامی اختصاص دارد.

در بخشی از کتاب آمده است: 

اسارت در زندان‌های بعثی ها، یعنی رنج، یعنی شکنجه، دربه دری، هجران و ... به عبارت فراگیر یعنی برزخ بین مرگ و زندگی که آزادگان سبک بال، از نوجوان کم سن وسال گرفته تا میان سال و پیر، این برزخ زمینی را با شهد وصلی دوباره تحمل کردند، چرا که یقین داشتند خداوند از اهل ایمان و راستی دفاع میکند. آن‌ها در مقابل سخت‌ترین مشکلات، سر تعظیم فرود نیاوردند، خودرا نباختند و با دشمن نساختند، و بالاخره با افتخار و سربلندی به گشور بازگشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار