برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تفتان

 جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور فرماندار، اعضای شورا ی فرهنگ عمومی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان تفتان برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۲ - 16April 2024

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تفتانبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور فرماندار، اعضای شورا ی فرهنگ عمومی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان تفتان برگزار شد.

« علیرضا شهنوازان» فرماندار تفتان در این جلسه گفت: فرهنگ،مثل هواست که انسان استشمام می کند بدون اینکه متوجه وجود حیاتی آن باشد،فرهنگ آنقدر با تار و پود زندگی ما تنیده شده است که متوجه اهمیت زیاد آن نیستیم.

شهنوازان در ادامه افزود: بحث آسیب های اجتماعی مهمترین دغدغه اعضای این شورا بوده و لازم است به صورت تخصصی در این حوزه کار شود.  

رئیس شورای فرهنگ عمومی تفتان افزود؛ کاهش آسیب های اجتماعی سرلوحه کار مسئولان امر قرار گیرد، باید مشکلات را ریشه یابی کرده و متناسب با آنها راهکار ارائه داد.

 وی افزود؛ تمام مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم الاجرا بوده و نیازی به مصوبه شورای شهر ندارد.

 فرماندار با تأکید بر شناسایی و معرفی شهدا، علما و مفاخر فرهنگی به افراد افزود: نصب سردیس افراد شاخص شهرستان در میادین و بلوارها می تواند در معرفی آنان به جامعه مؤثر باشد.

  وی ادامه داد: بیشتر مفاخر و مشاهیر در بین مردم بوده و با آنها زندگی کرده اند و درد و آلام آنها را به خوبی درک می کنند.

شهنوازان در انتهای سخنانش بیان کرد؛ بانوان هم با انجام فعالیت های دینی، اجتماعی و فرهنگی می توانند نقش مهمی در ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه ایفا کنند.

 عفاف و حجاب نیازمند فرهنگ سازی است  فرماندار شهرستان تفتان با بیان اینکه با فرهنگ سازی می توان بحث عفاف و حجاب در جامعه را به خوبی نهادینه کرد، گفت: اگر 10 درصد از کار بیلبردها و تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر به ترویج عفاف و حجاب اختصاص یابد فرهنگ سازی خوبی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار