مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل:

حجاب نقطه مقابل طرح شیطان برای بردگی انسان است

«دانش» گفت: حجاب نقطه مقابل طرح شیطان برای بردگی انسان است و باعث می‌شود روابط زنان و مردان یک جامعه در متعادل‌ترین شکل خود حفظ شود.
کد خبر: ۶۶۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵ - 16April 2024

«علی دانش» مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس با تاکید بر اینکه حجاب نقطه مقابل طرح شیطان برای بردگی انسان است اظهار داشت: حجاب باعث می شود روابط زنان و مردان یک جامعه در متعادل‌ترین شکل خود حفظ شود.

مدیر هنری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل گفت: قشر مذهبی جامعه، موتور حرکت امروز جمهوری اسلامی ایران به سمت آرمان‌های متعالی‌اش است و در این میان مردم مذهبی به دلیل مقاومت بی‌نظیرشان در برابر فشارهای فرهنگی سیاسی اقتصادی نقش تعیین‌کننده‌تری دارند. پس از طی یک‌سال هجوم پرخاشگرانه و رادیکال علیه حجاب، طبعاً بانوان تهرانی به‌شکل خودآگاهانه‌ای حجاب خود را با اراده ی متمایزی برگزیده‌اند و از این‌رو عمق و قدرت اراده حجاب پس از این هجمه با قبل آن قابل مقایسه نیست.

وی ابراز داشت: بانوان دارای حجاب دو طیف‌ هستند، بانوان دارای حجابی که در حجابشان حدود شرعی را رعایت نکرده‌اند و بانوانی که حجاب شرعی را رعایت نموده‌اند.

دانش افزود: در مقایسه این دو طیف، طیف دوم را بانوان محجبه می‌نامیم، این طیف، هسته سخت بانوان در حرکت فرهنگی امروز انقلابی ما هستند، این بانوان دارای تحصیلات دانشگاهی و شاغل، دانشجو یا بازنشسته هستند و با توجه به دقت‌های لازم در انتخاب نمونه با اطمینان خوبی در مورد آن می‌توان سخن گفت و به آن معنا که بیش از نیمی از بانوان محجبه، با وجود گذار از دو پدیده دانشگاه و اشتغال که وجوه اساسی زیست مدرن زنانه‌اند، و با وجود این هجمه، به‌صورت کامل به حجاب خود پایبند بوده‌اند.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل گفت: دشمن قصد دارد هویت جوانان و نوجوانان ما را از آن‌ها بگیرد، ضمن اینکه ما نیاز داریم که کار جدی فرهنگی داشته باشیم و باید این هویت را به جوانان بازگردانیم،این کار باید به شیوه‌ای انجام شود که تأثیرگذار باشد و خانواده‌های شهدا می‌توانند این کار مهم را انجام دهند.

وی متذکر شد: ما نیاز داریم که روح انقلابی، روح اسلام و روح حجاب و عفاف را در درون بچه‌ها نهادینه کنیم، شعار دادن و پرداختن به کفایت نمی‌کند. شما شهادت و ایثار را با تمام وجود احساس کردید و چشم امید ما برای این تأثیرگذاری بر جوانان و نوجوانان هستید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار