چرا نتانیاهو به‌دنبال تشدید تنش در منطقه است؟

بنیامین نتانیاهو در شرایطی که در باتلاق جنگ غزه گیر کرده و از طرف آمریکا به‌عنوان متحد اصلی خود تحت فشار قرار دارد، قصد و تصمیمی برای پایان بخشیدن به جنگی که حالا بیش از شش ماه از آن می‌گذرد ندارد. زیرا پایان این جنگ به معنای آغاز جریانی است که در نهایت به خداحافظی او از قدرت منتهی خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۰ - 16April 2024

چرا نتانیاهو به‌دنبال توسعه تنش در منطقه است؟گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: سالهاست که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خود را در فضای سیاسی این رژیم به‌عنوان سیاستمداری معرفی کرده است که این توانایی و قدرت را دارد تا امنیت «اسرائیل» را تامین کرده و از یهودیان و صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های فلسطین اشغالی حفاظت و حمایت کند. اما همین فرد به دلیل پرونده‌های متعدد فساد و رشوه در دوره‌ای از عرصه سیاست رژیم صهیونیستی کنار گذاشته بود.

اما پس از روی کار آمدن او در دولت رژیم صهیونیستی و به دنبال آن روی کار آمدن کابینه او، شاهد تلاش فراوان او به منظور تغییر قانون اساسی این کشور و دخالت در دادگستری این رژیم برای فرار از محاکمه و تعقیب قضائی بودیم. امری که موجب شکل‌گیری و بروز اعتراضات و مخالفت‌های فراوانی از طرف مردم و مقامات صهیونیستی شد؛ اعتراضاتی که تا پیش از انجام عملیات «طوفان‌الاقصی» و آغاز جنگ غزه نزدیک به یک سال به طول انجامیده بود.

از طرف دیگر، این مخالفت‌ها تا آنجایی بسط و گسترش پیدا کرد که شاهد بودیم مردم و مقامات احزاب مخالف او خواستار عزل و برکناری از قدرت و خداحافظی او از دنیای سیاست شدند.

بر اساس همین سیاست‌ها و اقدامات تندرو و افراطی نتانیاهو و کابینه او بود که شاهد بودیم اذیت و آزار مسلمانان توسط صهیونیست‌ها به اوج خود رسید و کار تا آنجا بالا گرفت که به مقدسات و اماکن مقدس مسلمانان بی‌احترامی‌های فراوانی صورت می‌گرفت. این موضوع موجب شد تا شاهد وخیم‌تر شدن اوضاع در سرزمین‌های فلسطین اشغالی باشیم که حاصل آن افزایش و اوج‌گیری درگیری‌ها میان مردم فلسطین و نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست بود.

در نهایت به دلیل افزایش ظلم و ستم رژیم صهیونیستی به فلسطینیان و اوج گرفتن بی‌احترامی‌ها و هتک حرمت مسلمانان و اماکن مقدس آن‌ها توسط نظامیان صهیونیست و افزایش حملات و تجاوزات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان، شاهد انجام عملیات غافلگیرانه «طوفان‌الاقصی» توسط گروه مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» علیه رژیم صهیونیستی بودیم؛ عملیاتی که با غافلگیری کامل نهاد‌ها و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی این رژیم همراه شد و برای نخستین بار شاهد ورود مبارزان مسلح فلسطینی به مناطق و شهرک‌های صهیونیست‌نشین بودیم.

موضوع مهم در این بین غافلگیری کامل و شکست بزرگ امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از مبارزان حماس بود. مسئله‌ای که نارضایتی و خشم فراوان و گسترده مردم ساکن شهرک‌های صهیونیست‌نشین را به همراه داشت. ولی نتانیاهو به عنوان نخست وزیر این رژیم برای پاسخگوی شکست و ناکامی در جریان عملیات «طوفان‌الاقصی» تصمیم گرفت تا با آغاز و تحمیل جنگی وحشتناک و ویرانگر به مردم غزه تا آنجایی که امکان دارد از بار سنگین شکست و ناکامی در جریان انجام عملیات «طوفان‌الاقصی» کم کند.

اینگونه شد که جنگ غزه توسط رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌گناه غزه آغاز شد و تا امروز که بیش از شش ماه از آن می‌گذرد شاهد به شهادت رسیدن بیش از ۳۳ هزار نفر و مجروح شدن بالغ بر ۷۵ هزار نفر دیگر هستیم. ضمن اینکه بخش اعظمی از شهر غزه ویران شده و زیرساخت‌های آن نیز به صورت کامل تخریب شده است.

اما با وجود تمامی این موضوعات و موارد شاهد هستیم که ارتش رژیم صهیونیستی در این جنگ شش ماهه به صورت کامل در تحقق اهداف و برنامه‌های خود ناکام مانده و در عرصه میدانی هم در برابر مبارزان حماس دستاورد خاصی و چشمگیری را به دست نیاورده است. موضوعی که مجددا موجب افزایش فشار‌ها بر نتانیاهو و کابینه او شده است.

دست آخر هم اینکه نتانیاهو و رژیم صهیونیستی به منظور انتقال بحران‌های متعددی که در داخل سرزمین‌های فلسطین اشغالی با آن روبرو هستند، دست به انجام حمله تروریستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق زدند که موجب تخریب کامل این ساختمان و به شهادت رسیدن هفت نفر از مستشاران نظامی کشورمان شد.

این در حالی است که نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخی تنبیهی به عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در سوریه، اماکن و مراکز نظامی این رژیم را از داخل ایران و با استفاده از ده‌ها پهپاد و موشک بالستیک مورد هدف و حمله قرار داد و پایگاهی که هواپیمای اسرائیلی برای هدف قرار دادن ساختمان کنسولگری ایران در سوریه به پرواز درآمد را ویران کردند.

در پایان باید به این موضوع مهم و قابل توجه اشاره کنیم که «بنیامین نتانیاهو» به‌عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی از زمان رسیدن به قدرت تا همین امروز اقدامات تنش‌زای زیادی را به منظور تثبیت و تحکیم پایه‌های قدرت خود در تل‌آویو و منطقه انجام داده که در تمامی آن‌ها با شکست و ناکامی قطعی روبرو بوده است و با این روند چاره‌ای از جز ترک و خداحافظی همیشگی با دنیای سیاست ندارد. او که بارها ادعا می‌کرد که به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند و آن‌ها را نابود می‌کندد؛ اما امروز که فرصت و بهانه خوبی برای اجرای تهدیداتش است؛ چرا این کار را انجام نمی‌دهد؟ چرا اینگونه زبان در کام گرفته و جرأت هیچ اقدامی را ندارد؟ چون جهان به این پی برده‌اند که او جنایت‌کار است و دستش به خون کودکان غزه آغشته شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار