رزمنده دفاع‌مقدس لامردی اولین کوهنورد صعود کننده به قله کالاپاتار شد

«علی خضری» رزمنده دفاع مقدس و اولین ورزشکار لامردی به بیس کمپ اورست و قله کالاپاتار در کشور ناپال صعود کرد.
کد خبر: ۶۶۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰ - 15April 2024
رزمنده دفاع‌مقدس لامردی اولین کوهنورد صعود کننده به قله کالاپاتار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «علی خضری» اولین کوهنورد لامردی صعودکننده به قله بین المللی کالاپاتار و بیس کمپ اورست در کشور نپال است که در آیین بازگشت به شهرستان لامرد مورد استقبال خضری فرماندار شهرستان لامرد، فالی رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان و تنی چند از مسوولین محلی قرار گرفت.
 
علی خضری از ورزشکاران و یادگاران دوران دفاع مقدس در حاشیه بازگشت از کشور نپال به خبرنگار دفاع مقدس اظهار داشت: برای سفر به نپال و صعود قله بیس کمپ اورست به ارتفاع بیش از ۵۳۰۰ متر و قله کالاپاتار به ارتفاع بیش از ۵۵۰۰ متر در ظرف چند روزه صورت گرفته است.
 
وی با بیان این مطلب که پیمایش بیش از ۱۳۰ کیلومتر در شرایط سخت کوهنوردی در کشور ناپال با سختی‌هایی مواجهه بودیم افزود: اقامت، صعود و شب مانی در ارتفاع بیش از ۵۰۰۰ متر و آن هم به مدت ۴روز در سرمای بسیار شدید منفی صفر درجه، شرایط را برای بنده که برای کسب تجربه اولم بود سخت کرده بود، اما این سفر شیرین‌های خاص خودش را نیز داشت.
 
این ورزشکار لامردی با بیان این مطلب که کمپ اورست به ارتفاع ۵۳۶۴ متر نقطه پایان بازدید از اورست بود تصریح کرد: در طول مسیر می‌دیدم که از آبگرمکن‌های خورشیدی، سلول‌های نوری تولید الکتریسیته و اجاق‌های آینه‌ای خورشیدی به وفور توسط صاحبان لژ‌ها برای تامین انرژی مورد نیاز روزانه کمپ شامل روشنایی، گرمایش و پخت و پز بکار گرفته می‌شد. در میان انبوه کوهنوردان حاضر در نپال از اقصی نقاط جهان تقریبا همه گروه‌ها متعلق به کشور‌های اروپایی و آمریکایی و کشور‌هایی مانند ژاپن و استرالیا بودند و گاه حضور گروه ایرانی در میان انبوه کوهنوردان ساکن کشور‌های به اصطلاح جهان اول تعجب آن‌ها را بر می‌انگیخت.
 
وی ادامه داد: در چنین شرایطی تعلق خاطر به هویت ایرانی و اسلامی بیش از پیش پر رنگ‌تر می‌شد و با کمال افتخار از وطن و هویت خود برای سایر کوهنوردان تعریف می‌کردیم. پیمایش بیس کمپ اورست از جذاب‌ترین مسیر‌هایی است که در دنیا شناخته شده است. پس از طی مسافتی در چندین روز سرانجام قله کالاپاتار به ارتفاع ۵۵۴۵ را صعود کرده و پس از آن به بیس کمپ اورست دست می‌یابند.
 
 
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها