برگزاری مراسم گرامیداشت همسر سردار شهید «حسن علیمردانی» در مشهدالرضا

مراسم یادبود «صغری محبوب» همسر سردار شهید «حسن علیمردانی» فرمانده محور تیپ ۲۱ امام رضا علیه‌السلام در تنگه چزابه در مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۶۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷ - 13April 2024

برگزاری مراسم گرامیداشت همسر سردار شهید «حسن علیمردانی» در مشهدالرضابه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، در پی درگذشت «صغری محبوب» همسر سردار شهید «حسن علیمردانی» فرمانده محور تیپ ۲۱ امام رضا علیه‌السلام در تنگه چزابه مراسم‌های یادبودی در مشهدالرضا برگزار خواهد شد.

مراسم ترحیم این اسوه صبر و مقاومت امروز از ساعت ۹ تا ۱۱ و بعد از ظهر از ۱۵ تا ۱۷ همچنین یکشنبه ۲۶ فروردین از ساعت ۹ الی ۱۱ در مسجد جامع رضوی؛ واقع در کوی طلاب، بلوار ابوریحان برگزار می‌شود.

سردار «حسن علیمردانی» فرمانده محور تیپ ۲۱ امام رضا علیه‌السلام در تنگه چزابه سال ۱۳۲۲ در روستای «آغل کمر» از توابع دهستان «بالا جام» شهرستان «تربت جام» چشم به جهان گشود. وی در بهمن ۱۳۶۰ با مقاومت خود و نیرو‌های تحت‌امرش در تنگه چزابه برگ زرینی را بر افتخارات دفاع مقدس افزود و سرانجام ۱۸ بهمن ۱۳۶۰ در تنگه چذابه به فیض شهادت نائل آمد.

اسوه صبر و مقاومت بانو «صغری محبوب» همسر سردار شهید «حسن علیمردانی» پنجشنبه ۲۳ فروردین‌ماه در سن ۷۲ سالگی به دلیل بیماری در مشهد دارفانی را وداع گفت و پس از تحمل سال‌ها رنج دوری به همسر شهیدش پیوست و روز گذشته پس از تشییع و طواف در حرم رضوی و اقامه نماز بر پیکر مرحومه محبوب توسط آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی در قطعه ایثارگران - بلوک ۳۹ آرامستان بهشت رضا به خاک سپرده خواهد شد.

برادران حسن، غلام‌حسین و عباس علیمردانی عاشقانه به شوق شهادت به جبهه رفتند، و به ترتیب ۱۸ بهمن ۱۳۶۰ در تنگه چزابه، ۲۸ آبان ۱۳۶۰ ایلام و ۱۲ تیرماه ۱۳۶۵ در مهران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار