صوت/ دعای روز بیست و هشتم ماه رمضان

خدایا، زیاد کن بهره مرا در این روز از اقدام به مستحباتت و گرامی دار در آن به حاضر کردن روحم و نزدیک گردان در آن مرا به خودت از میان بازیچه‌های دنیوی؛‌ ای آنکه سرگرمش نکند اصرار و سماجت اصرارکنندگان.
کد خبر: ۶۶۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۰ - 08April 2024
بسم الله الرحمن الرحیم
 
اللهمّ وفّر حظّی فیهِ من النّوافِلِ واکْرِمْنی فیهِ بإحْضارِ المَسائِلِ وقَرّبِ فیهِ وسیلتی الیکَ من بینِ الوسائل یا من لا یَشْغَلُهُ الحاحُ المُلِحّین.

خدایا زیاد کن بهره مرا در آن از اقدام به مستحبات وگرامی دار در آن به حاضر کردن ویا داشتن مسائل ونزدیک گردان در آن وسیله ام به سویت از میان وسیله‌ها ای آنکه سرگرمش نکند اصرار وسماجت اصرار کنندگان.
 
شرح دعا توسط آیت الله مجتهدی(ره)

اللَّهُمَّ وَفِّرْ حَظِّی فِیهِ مِنَ النَّوَافِلِ

دعا موجب کمال انسان است

دعا خواندن برای رسیدن به کمالات می باشد بر خلاف تصور عموم مردم که فکر می کنند هدف از خواندن دعا رسیدن به ثواب الهی است ٰ مضامسین ادعیه سراسر پر از درس های اخلاق و حکمت است که توجه به آن معانی سبب کمال انسان می گردد. اگر هم کسی با زبان عربی آشنا نیست به ترجمه ادعیه مراجعه کند و به مضامین و نکات آموزنده ادعیه توجه کنند تا به برکت آن به کمالات والای انسانی برسد؛ امثال دعای ابو حمزه ثمالی و دعای میل و... برای کمال یافتن من و شما می باشد اینکه در دعای ابو حمزه امام سجاد علیه السلام می فرمایند: << خدایا آیا بدتر از من هم بنده ای داری؟ >> این برای کمال است و درس مبارزه با عجب و غرور را به ما می دهد؛ جایی که امام معصوم چنین حرفی می زند دیگر تکلیف من و شما روشن است و جایی ندارد که ما به خاطر دو رکعت نافله و نماز شب دچار عجب بشویم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار