روایتی از نخستین بخشدار هویزه پس از انقلاب

انقلاب که پیروز شد مردم هویزه طوماری نوشتند و او را خواستند، و بخشدار هویزه شد. هم بخشدار بود و هم در دبیرستان ابن سینای هویزه به عنوان معلم دینی، قرآن و انگلیسی تدریس می‌کرد.
کد خبر: ۶۵۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹ - 11January 2016

روایتی از نخستین بخشدار هویزه پس از انقلاب

به گزارش خبرگزاری دفاع پرس از خوزستان حامد جرفی در سال 1332 در هویزه متولد شد و تحصیلات ابتدایی تا دبیرستان را در سوسنگرد گذراند. مردم شهر هویزه او را خوب میشناختند. بعد از آنکه دیپلم گرفت، در رشته ادبیات انگلیسی و فرانسه در دانشکده زبانهای خارجه اهواز پذیرفته شد.

حامد بعد از انقلاب مشغول به تحصیل علوم انسانی شد و اصول کافی و کتابهای شهید مطهری را ترجمه کرد و گاهی هم شعارهای انقلابی با مضامین قرآنی میساخت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان مترجم امام فعالیت میکرد، مخصوصا در مصاحبههای رسانههای فرانسوی با امام از جمله روزنامه مشهور «لوموند» این کار را انجام می داد.

حامد که خود عربتبار بود، به چهار زبان عربی، انگلیسی، فرانسه و فارسی مسلط بود. انقلاب که پیروز شد مردم هویزه طوماری نوشتند و او را خواستند، و بخشدار هویزه شد. هم بخشدار بود و هم در دبیرستان ابن سینای هویزه به عنوان معلم دینی، قرآن و انگلیسی تدریس میکرد.

عراقیها میدانستند که مرکز فرماندهی در هویزه، بخشداری این شهر است. دشمن نیز بخشداری را به توپ بست و حامد همانگونه که آرزو داشت، مدتی را به حالت کما فرو رفت. و پس از دو ماه، در روز 17 دیماه سال 59 و همزمان با جهاد سیدحسین علم الهدی، بال پرواز گشود و پیکرش را در قطعه 24 بهشت زهرا (س) تهران به خاک سپردند. مقام معظم رهبری نیز که در آن زمان نماینده امام در شورای عالی دفاع بودند در نماز جمعه آن هفته از شهید حامد جرفی و شهید سیدحسین علمالهدی یاد کردند."

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار