دبیرکل سازمان ملل: کشتار در غزه به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است

«گوترش» با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه، گفت: کشتار و خون‌ریزی در نوار غزه به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است و این باریکه در آستانه قحطی قرار دارد.
کد خبر: ۶۵۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲ - 25March 2024

«گوترش»: کشتار و ویرانی در نوار غزه به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده استبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس به نقل از الجزیره، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی تاکید کرد: رساندن کمک‌های بشردوستانه به دست ساکنان نوار غزه به تحقق آتش‌بس فوری در این باریکه نیاز دارد.

وی در ادامه بدون اینکه به اشغال سرزمین فلسطین به دست صهیونیست‌ها اشاره‌ای کند، افزود: حل دائمی درگیری‌ها میان دو طرف تنها با اجرایی شدن راه‌کار «دو دولتی» محقق می‌شود.

دبیرکل سازمان ملل متحد اضافه کرد: کشتار و خون‌ریزی در نوار غزه به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است و این باریکه در آستانه قحطی قرار دارد.

گوترش بیان کرد: رساندن کمک‌های بشردوستانه به دست ساکنان نوار غزه به معنی باز کردن گذرگاه‌های بیشتر و برداشتن محدودیت‌ها توسط طرف اسرائیلی است.

وی تصریح کرد: تصمیم اسرائیل مبنی بر ممانعت از فعالیت کاروان‌های آژانس آنروا در شمال نوار غزه به هیچ وجه قابل قبول نیست.

دبیرکل سازمان ملل متحد اضافه کرد: هیچ چیزی نمی‌تواند مجازات دسته‌جمعی ملت فلسطین در نوار غزه را توجیه کند.

گوترش روز گذشته که برای بازدید از گذرگاه رفح و اطلاع از اوضاع آوارگان فلسطینی به مصر سفر کرده بود، گفت: نوار غزه با فاجعه انسانی مواجه است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها