فرمانده انتظامی استان قم خبر داد؛

ارائه بیش از ۴۰ هزار مورد خدمات مشاوره‌ای از سوی پلیس قم در سال گذشته

سردار «میرحیدری» از ارائه ۴۰ هزار و ۴۱۹ مورد مشاوره در ادارات مشاوره و دفاتر اجتماعی کلانتری‌های استان قم طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۶۵۸۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰ - 21March 2024

ارائه بیش از ۴۰ هزار مورد خدمات مشاوره‌ای از سوی پلیس قم در سال گذشتهبه گزارش دفاع‌پرس از قم، سردار «محمدرضا میرحیدری» فرمانده انتظامی استان در گفت‌وگویی اظهار داشت: امروزه در کنار تغییرات سریع و گسترده اجتماعی، پلیس نیز متناسب با مأموریت‌های خود با اتکاء به علوم جدید، نیرو‌های متخصص و تجارب سالیان متمادی، گامی بلند به سوی مقابله با وقوع و فراوانی جرایم برداشته است.

فرمانده انتظامی استان افزود: چنان که مشهود است بخش وسیعی از علل وقوع جرم و بزهکاری در قلمرویی قرار می‌گیرد که مستقیم و غیر مستقیم از طریق ارائه خدمات راهنمایی، مشاوره مددکاری اجتماعی و روان درمانی قابل پیشگیری است؛ در این راستا یکی از اقدامات مهم پلیس راه اندازی مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی و گسترش مشاوره در کلانتری‌ها و پاسگاه هاست.

سردار میرحیدری ادامه داد: این دوایر مشاوره که در تمامی کلانتری‌های استان قم نیز دایر هستند بسیاری از پرونده‌ها را حل و فصل کرده و بسیاری از خانواده‌ها را از متلاشی شدن بازداشته و هزینه‌های مادی و معنوی ناشی از افزایش جرم را کاهش داده است.

فرمانده انتظامی استان قم بیان داشت: در سال ۱۴۰۲ با تلاش کارشناسان و تیم تخصصی اداره مشاوره آرامش، تعداد ۴ هزار و ۳۳۳ مورد خدمات مشاوره روانشناختی، ۸۲۷ مورد خدمات روان سنجی، ۲۴۶ مورد خدمات مددکاری اجتماعی و ۳۷۷ مورد مشاوره حقوقی-انتظامی به مراجعان ارائه شد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ در کلیه کلانتری‌های فرماندهی انتظامی استان قم دفاتر مشاوره و مددکاری اجتماعی دایر گردیده و تعداد ۳۴ هزار و ۶۳۶ درخواست مشاوره به این دوایر ارجاع شده است که از این تعداد ۲۵ هزار و ۶۰۲ پرونده قضائی و ۹ هزار و ۳۴ مورد خدمات مشاوره‌ای بوده است.

سردار میرحیدری خاطرنشان کرد: از تعداد ۲۵ هزار و ۶۰۲ پرونده قضائی بررسی شده در دفاتر مشاوره کلانتری‌ها ۱۷ هزار و ۸۷۹ پرونده به سازش ختم شده و از چرخه قضائی خارج شده است.

وی ابراز داشت: بیشتر پرونده‌های مصالحه شده شامل اختلافات خانوادگی، حقوقی و موارد نزاع و درگیری است که مصالحه برخی از پرونده‌ها با تلاش مددکاران کلانتری‌ها باچندین جلسه پیگیری و رسیدگی کارشناسان مشاوره صورت گرفته است و این امر پلیس را در نگاه مردم به عنصری مشاور، مهربان و شریک غم‌های مردم تغییر داده است.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: اداره مشاوره آرامش استان قم هر روز به صورت تلفنی و حضوری پاسخگوی سوالات و مشکلات شهروندان در حوزه خانوادگی، حقوقی، فردی، شغلی اقتصادی، تحصیلی، ازدواج و ... می‌باشد و شهروندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۰۷۰۰ الی ۱۴۰۰ به این اداره واقع در خیابان امام خمینی (ره) جنب درمانگاه حضرت زینب (س) ساختمان معاونت اجتماعی اداره مشاوره آرامش حضور مراجعه کنند و یا با شماره تلفن‌های ۳۶۶۰۶۰۸۵ و ۰۹۶۵۸۰ تماس حاصل کرده و از خدمات تخصصی مشاوره پلیس بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار