منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

ثبت حماسه شهدا و ایثارگران مرهون تلاش اصحاب رسانه است

حجت الاسلام «روانبخش» گفت: ثبت لحظات حماسی ایثار و شهادت رزمندگان اسلام در دفاع مقدس مرهون تلاش اصحاب رسانه است که گاهی خود تا مرز شهادت پیش رفته اند.
کد خبر: ۶۵۷۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۹ - 20March 2024

ثبت حماسه شهدا و ایثارگران مرهون تلاش اصحاب رسانه استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام والمسلمین «قاسم روانبخش» منتخب مردم قم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در مراسم ضیافت افطاری اعضای خانه مطبوعات استان قم که به همت هیات خادم الرضا(ع) در حسینیه بنی فاطمه (س) برگزار شد، اظهار داشت: ایام ماه رمضان و پیروزی اخیر مردم در انتخابات را تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم سال جدید توام با رونق اقتصادی و با موفقیت و سربلندی باشد.

وی افزود: باید این پیروزی مهم مشارکت بالا در انتخابات را جشن گرفت، زیرا مردم به رغم آن همه تبلیغات سوء دشمنان، با درک شرایط انقلاب و نظام اسلامی، پای صندوق‌های رای آمدند و حضوری حماسی را به نمایش گذاشتند.

روانبخش با اشاره به حدود ربع قرن فعالیت رسانه‌ای و آشنایی با اصحاب رسانه و سختی‌های کار خبرنگاری، خاطره‌ای را یادآور شد و گفت: یادداشتی را در هفته نامه پرتو منتشر کرده بودیم و با اینکه مستقیم کسی را خطاب نداده بودیم، از ما شکایت شد؛ با این حال مرحوم حضرت آیت الله مصباح یزدی (ره) تذکر دادند که هرگز نباید مطلبی را چاپ کنید که منجر به شکایت از شما بشود.

منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهار قرآن و اینکه کلام الهی خود یک رسانه مطمئن است، افزود: قرآن کریم از ویژگی عصمت برخوردار است و معارف این کلام الهی الگوی خوبی برای همگان از جمله اصحاب رسانه محسوب می‌شود.

وی با ذکر نمونه‌هایی از تاثیرگذاری رسانه، گفت: گاهی یک رسانه با یک عکس مثل تصویر بیعت تاریخی همافران با امام خمینی (ره) در ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷، می‌تواند کمر رژیم طاغوت را بکشند و روند پیروزی انقلاب اسلامی را سرعت ببخشد.

روانبخش تصریح کرد: ثبت حماسه آفرینی‌های شهدا و رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس مرهون تلاش‌های اصحاب رسانه است که گاهی خود تا مرز شهادت پیش رفتند و راوی جریان ایثار و شهادت برای نسل جوان امروز شدند.

وی با اشاره به شهادت حدود ۱۰۰ خبرنگار در غزه، گفت: بیداری مردم جهان در کشور‌های غربی و برپایی راهپیمایی‌های حمایت از فلسطین، نتیجه اهتمام اصحاب رسانه است و همچنین روایت مظلومیت و جانفشانی مردم غزه و شکست دشمن صهیونیستی با تلاش رسانه‌ها صورت می‌گیرد.

منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: خبرنگاری یکی از مشاغل بسیار سخت و به مثابه راه رفتن روی لبه شمشیر است که بایستی ملاحظات همه جانبه حقوقی، امانتداری، رسانه ای، حیثیتی و.... در آن مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار