مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

تولید ۷۰ عنوان کتاب مکتوب و صوتی دفاع مقدس لرستان در سال ۱۴۰۲

سرهنگ رشیدی از تولید ۷۰ عنوان کتاب مکتوب و صوتی دفاع مقدس در سال ۱۴۰۲ لرستان خبر داد و گفت: از این تعداد، ۴۷ عنوان کتاب مکتوب و ۲۳ عنوان کتاب صوتی هستند.
کد خبر: ۶۵۷۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴ - 19March 2024

تولید ۷۰ عنوان کتاب مکتوب و صوتی دفاع مقدس لرستان در سال ۱۴۰۲سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار  دفاع‌پرس در لرستان، از تولید ۷۰ عنوان کتاب مکتوب و صوتی دفاع مقدس در سال ۱۴۰۲ به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد، ۴۷ عنوان کتاب مکتوب  و ۲۳ عنوان کتاب صوتی هستند.

وی با بیان اینکه کتب دفاع مقدس گامی مهم و ارزشمند در راستای ماندگار کردن خاطرات دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به آیندگان است، افزود: در چاپ این ۴۷ عنوان کتاب تلاش شده است همه حوزه‌ها (روحانیت، بانوان، هنری سینمایی (فیلم‌نامه و نمایشنامه)، شعر و داستان، زندگینامه، یادنامه، خاطره، تاریخ شفاهی و پژوهشی مد نظر باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: در اولویت بندی‌ها سعی شد چاپ کتب مرتبط با خاطرات رزمندگان سپاهی، ارتشی، بسیجی، فراجا و آزادگان، سنگر سازان بی‌سنگر و کتب پژوهشی و تاریخ شفاهی مد نظر باشد.

رشیدی خاطرنشان کرد: در حجم و قطع بندی کتاب‌ها تصمیم بر این شد به فراخور موضوع کتاب، هم کتاب کم حجم  یعنی چهل الی پنجاه صفحه‌ای به چاپ برسد و هم کتاب با حجم بالا که خاطرات رزمندگان از دوران کودکی تا زمان انجام مصاحبه در آن گنحانده شده باشد و از این گونه خاطرات بشود داستان، نمایشنامه، فیلم نامه و... استخراج کرد.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای چاپ کتاب، ادامه داد: بیش از ۲۰ عنوان کتاب دفاع  مقدس دیگر به همت معاونت ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تا دی ماه سال ۱۴۰۲ آماده چاپ شدند که به دلیل عدم تامین اعتبار مورد نیاز، چاپ آن‌ها به شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ موکول شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار