با حضور رئیس جمهور؛

جلسه شورای عالی مسکن ویژه نیروهای مسلح برگزار شد

نشست شورای عالی مسکن ویژه مسکن نیروهای مسلح امروز با حضور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۷۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶ - 16March 2024

شورای عالی مسکنبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، نشست شورای عالی مسکن  ویژه مسکن نیروهای مسلح صبح امروز (شنبه ۲۶ اسفند) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رییسی» رئیس جمهور، «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی، سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش، سردار «احمدرضا رادان» فرمانده فراجا و جمعی دیگر از مسئولان کشوری برگزار شد.

جواد سادات مدیرکل حوزه وزارتی و مشاور وزیر راه و شهرسازی دراین باره اظهار داشت: قانون جهش تولید مسکن وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرده است تا دستورالعملی را در همکاری با وزارت دفاع منعقد کند که امروز با حضور وزرای راه و شهرسازی و دفاع، پشتیبانی و نیرو‌های مسلح این دستورالعمل امضا می‌شود.

سادات توضیح داد: مهمترین ویژگی این دستورالعمل این است که زمین‌های بلااستفاده نیرو‌های مسلح با اولویت خانواده‌های آن‌ها وارد شبکه زمین کشور شود و بتواند بسیاری از نیاز‌هایی که در برخی شهر‌ها در خصوص مساله زمین وجود دارد، رفع کند.

به گفته وی، هم‌زمان با امضای دستورالعمل احداث مسکن نیرو‌های مسلح، بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی به خانواده‌های نیرو‌های مسلح تحویل می‌شود و عملیات اجرایی تعدادی از واحد‌های جدید آغاز خواهد شد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی ظرفیت تعاونی‌های مسکن نیرو‌های مسلح را برای احداث واحد‌های مسکونی کارکنان نیرو‌های مسلح مناسب ارزیابی کرد و افزود: بعد از تعیین تکلیف زمین، در همکاری با وزارت راه و شهرسازی کاربری زمین‌های معرفی شده نیرو‌های مسلح تعیین و پس از آن احداث واحد‌های جدید در همکاری دو وزارتخانه آغاز خواهد شد. هم اکنون ظرفیت تعاونی‌های نیرو‌های مسلح مناسب است و کار را به سرعت پیش می‌برند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها