بهترین عمل در ماه رمضان چیست؟

حجت‌الاسلام مسعود عالی درباره اینکه کدام عمل در ماه رمضان از سایر اعمال برتر است، می‌گوید: پیامبر خدا (ص) فرمودند «گناه نکردن در ماه رمضان برترین عمل است». گاهی انسان کار‌های زیادی انجام می‌دهد، اما با یک گناه تمام اعمال خیر خود را می‌سوزاند.
کد خبر: ۶۵۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰ - 15March 2024

بهترین عمل در ماه رمضان چیست؟به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام مسعود عالی - استاد حوزه علمیه - با اشاره به سخنرانی پیامبر اکرم (ص) در پایان ماه شعبان در مسجد مدینه می‌گوید: حضرت محمد (ص) در روز‌های پایانی شعبان در خصوص فضائل ماه رمضان شروع به سخنرانی کرد، در این میان امیرالمومنین (ع) که در آخر مسجد نشسته بود سوال کرد «ای رسول خدا (ص) افضل اعمال در ماه رمضان چیست؟».

پیامبر خدا (ص) در پاسخ فرمودند «گناه نکردن در این ماه برترین عمل است». گاهی انسان کار‌های زیادی انجام می‌دهد، اما با یک گناه تمام اعمال خیر خود را می‌سوزاند.

آیت‌الله پهلوانی از اساتید برجسته اخلاق و حوزه علمیه می‌فرمودند «من یک بار در خانه با زن و بچه خود در مورد یک موضوعی تندی کردم، بعد از آن به من فهماندن که ۲۰سال از گریه‌ها و ناله‌هایم به درگاه خدا سوخت».

گاهی انسان یک کاسه شیر را که به زحمت فراهم کرده با یک لگد همه را می‌ریزد. پس در ماه مبارک رمضان تمرین کنیم چشم، گوش و زبان خود را حفظ کنیم و این بالاترین عمل در ماه رمضان است.

اگر انسان همین یک کار یعنی ترک گناه را در کنار واجبات خود در ماه رمضان انجام دهد برای بالا رفتن درجات معنوی او کافی است. زیرا در این ماه خواب مومن و حتی نفس او ذکر محسوب می‌شود.

آنچه را که یک عارف پس از ۶۰سال عبادت به دست می‌آورد تا تمام زندگی‌اش با یاد خدا باشد و همیشه به یاد خدا زندگی کند در ماه رمضان به راحتی می‌توان کسب کرد، خداوند در ماه رمضان یک توفیق اجباری درست می‌کند که تمام زندگی تو عبادت می‌شود. پس ماه رمضان این ظرفیت را دارد که انسان را از نظر عرفانی بالا ببرد، فقط نباید در این ماه گناه کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار