ریاکاری دولت بایدن در ارسال کمک‌های هوایی به غزه؛

نمایش مرگ در «تئاتر هوایی» غزه

رئیس جمهور آمریکا با راه اندازی «تئاتر هوایی» در آسمان غزه می‌خواهد همزمان با ریزش بمب‌های اهدایی آمریکایی توسط اسرائیل روی سر مردم غزه، با انداختن این محموله‌های کمکی مرگبار افکار عمومی را بمباران کند.
کد خبر: ۶۵۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰ - 13March 2024

نمایش مرگ در «تئاتر هوایی» غزهبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «جوزف آر بایدن» احتمالا تا همینجای کار هم موفق شده سند بدنام‌ترین رئیس جمهور تاریخ ایالات متحده را به خاطر ایفای نقش مستقیم در نسل کشی مردم غزه به نام خود بزند.

این تمام چیزی است که چهل و ششمین جمهور آمریکایی‌ها می‌تواند به خانه ببرد و اگر زوال عقل شدید جو بایدن به او امکان استفاده از فرصت بازنشستگی در سواحل دلاویر را بدهد، حتما این نشان افتخار را به دوش خواهد کشید!

ساکن اُوال آفیس که بار‌ها خود را مفتخر به لقب «صهیونیست آمریکایی» کرده تمام هفته گذشته را به اجرای نمایشی ریاکارانه و منزجر کننده اختصاص داد. نماینده صهیونیست‌ها در کاخ سفید یک «تئاتر هوایی» بر فراز آسمان غزه و یک «شعبده دریایی» در ساحل این باریکه برپا کرد.

تئاتری دو پرده‌ای با هدف کاستن از انتقاد‌های جهانی از همدستی کاخ سفید با اسرائیل در تداوم جنگ ضدبشری در غزه و همچنین سرپوش گذاشتن از راه هوا بر جنایتی که ارتش رژیم صهیونیستی درست آن پایین روی زمین مرتکب می‌شوند.

شنبه دوم مارس یک فروند هواپیمای نظامی لجستیکی سی -۱۳۰ پنتاگون با همکاری نیروی هوایی اردن، کانتینر‌هایی شامل ۳۸ هزار وعده غذایی را برای جلوگیری از قحطی تحمیلی اسرائیل بر ۲.۳ میلیون فلسطینی ساکن غزه به داخل منطقه تحت محاصره نوار غزه انداخت!

نمایش منافقانه رئیس جمهور آمریکا در این امداد هوایی مهوع البته نتایج مورد نظر بایدن را در کشتن فلسطینی‌ها با چاشنی تحقیر را به همراه داشت. روزنامه گاردین انگلیس روز شنبه در گزارشی اعلام کرد بسته‌های حاوی کمک‌های دولت آمریکا که از طریق هوا برای مردم این باریکه پرتاب می‌شود، باعث کشته شدن ۵ نفر و زخمی شدن ۱۰ نفر شده است. فیلم‌هایی هم در این باره در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد بسته‌های امدادی آمریکا نه تنها فرشته نجات مردم غزه نشده، بلکه باعث مرگ آن‌ها هم شده است.

طبق گزارش رسانه‌های خبری چتر بعضی از صندوق‌های کمک‌های بشردوستانه که از هواپیما به پایین پرتاب شده بودند، باز نشد و این صندوق‌ها بر سر فلسطینی‌هایی سقوط کرد که در انتظار این کمک‌ها بودند و شماری از آن‌ها زخمی و شهید شدند.

این تراژدی در حالی رخ داد که پیش از آن همگان بر مخاطره آمیز و بی ثمر بودن کمک هوایی دولت بایدن اذعان کرده بودند. هفته گذشته فیلیپ لازارینی، رئیس آنروا گفت: پرتاب هوایی کمک‌ها، آخرین راه‌حل و روشی فوق‌العاده گران برای ارائه کمک به مردم غزه است. این مقام بین المللی تاکید کرد: «گذرگاه‌ها را باز و کاروان‌ها و کمک‌های پزشکی را وارد نوار غزه کنید».

حتی آمریکایی‌ها هم شیوه ارسال هوایی کمک‌ها به غزه را ناکافی و غیرموثر خوانده و استدلال کردند اقدامات بایدن نشان می‌دهد دولت دموکرات هیچ قصدی برای زیر فشار گذاشتن کابینه نتانیاهو به منظور تسهیل توزیع کمک‌های موثرتر در عرصه میدانی به آوارگان غزه ندارد.

روزنامه واشنگتن‌پست هفته قبل در گزارشی شرح داد انداختن کمک‌ها از هواپیما راهی پرهزینه و ناکارآمد برای رفع نیاز‌های بیش از ۲ میلیون نفر از اهالی غزه است که دست‌کم صد‌ها هزار نفرشان در آستانه قحطی‌زدگی قرار دارند.

به نوشته این روزنامه نزدیک به دموکرات‌ها، دولت بایدن به جای این «تئاتر عوام‌فریبانه» باید از اهرم خود برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به گشایش گذرگاه زمینی رفح به روی کاروان‌های امدادی استفاده کند.

متوسل شدن بایدن به این امداد هوایی از نگاه آمریکایی‌ها هم تحقیرآمیز و هم ریاکارانه دانسته شد. رابرت فورد، سفیر سابق ایالات متحده در سوریه و الجزایر در این باره می‌نویسد: «من شاهد تحقیر دولت‌های قبلی آمریکا توسط اسرائیل بوده‌ام، اما غیر از حمله هوایی مرگبار ۱۹۶۷ اسرائیل علیه کشتی لیبرتی نیروی دریایی آمریکا، اکنون مجبور کردن ایالات متحده به ریختن کمک از راه هوایی به روی غزه به نحوی که انگار آمریکا هیچ برتری‌ای نسبت به مصر و اردن ندارد، بدترین نوع تحقیر آمریکا توسط اسرائیل است که تاکنون مشاهده کرده‌ام.

هدف رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا از راه اندازی چنین نمایشی این است که همزمان با ریزش بمب‌های اهدایی آمریکایی توسط اسرائیل روی سر مردم غزه، با انداختن این محموله‌های مرگبار افکار عمومی را بمباران کند.

بایدن تحت شدیدترین فشار‌های داخلی و خارجی است و حمایتی که از تداوم کشتار رژیم اسرائیل در غزه انجام داده است. الکترال‌های انتخاباتی ریاست جمهوری اش را کمتر خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، هفته گذشته جنبش «هیچ‌کدام» یا «عدم تعهد» از طرفداران حزب دموکرات آمریکا خواست در برگه‌های رای به جای انتخاب نامزد مورد حمایت خود، گزینه «هیچ‌کدام» را انتخاب کنند تا بدین وسیله اعتراض خود را به سیاست‌های رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا در قبال جنگ غزه نشان دهند.

این جنبش که هفته گذشته در انتخابات درون‌حزبی ایالت میشیگان سروصدای زیادی به پا و بیش از ۱۰۰ هزار رای‌دهنده را مجاب به رای‌دهی اعتراضی کرد، در سه‌شنبه بزرگ ۶ ایالت دیگر آمریکا را نیز درگیر کرد.

گروه «بایدن را رها کن» در مینه‌سوتا پیش از برگزاری انتخابات گفت این ایالت حدود ۲۵۰ هزار مسلمان دارد و هدف این است دست‌کم ۱۰ هزار تن در برگه‌های رای گزینه «هیچ‌کدام» را انتخاب کنند.

با اعلام نتایج مشخص شد اقبال عمومی به این جنبش بسیار فراتر از انتظارات بوده است. سازمان‌دهندگان این جنبش در مینه‌سوتا گفته بودند انتظار ندارند این اعتراض با همان سطح حمایتی مواجه شود که در میشیگان جلب توجه کرد، اما در عمل حمایت بیشتر هم بود.

سخنرانی سالانه جو بایدن در کنگره آمریکا انعکاسی از بحران‌های فزاینده پیش روی دولت متزلزلش بود. نفاق و دروغگویی نهفته در نطق سالیانه ساکن اتاق بیضی کاخ سفید، نکته‌ای بود موافقان و مخالفانش در آمریکا دست روی آن گذاشتند.

رییس جمهور ایالات متحده در لحظاتی که مشغول وانمود کردن همدردی با ۳۰ هزار غیرنظامی کشته شده و میلیون‌ها آواره فلسطینی بود وال استریت ژورنال گزارشی را روی خروجی قرار داد که به نقل از مقامات دفاعی آمریکا خبر داد در ماه گذشته ۱۰۰۰ مهمات هدایت‌شونده دقیق و گلوله توپ به اسرائیل فرستاده شده است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی مقامات وزارت خارجه هم گفته اند در حال حاضر ۶۰۰ مورد فعال از انتقال یا فروش نظامی بالقوه به ارزش بیش از ۲۳ میلیارد دلار بین آمریکا و اسرائیل وجود دارد.

جاش پل، یکی از مقامات وزارت خارجه که روابط کنگره را مدیریت می‌کند و ماه اکتبر در اعتراض به سیاست دولت بایدن درباره جنگ غزه استعفا کرد، گفت: این چیز‌ها از نظر طراحی غیر شفاف است. بیشتر تسلیحات و سیستم‌ها در روز‌های اولیه جنگ از انبار‌های ارتش آمریکا بیرون آمد.

به گفته مقامات، این جریان در ماه‌های اخیر کاهش یافته است، زیرا پنتاگون با کمبود مهمات مواجه شده و نمی‌تواند به سرعت هم اسرائیل را تامین کند و هم نیاز‌های اوکراین را برآورده کند و در عین حال ذخایر آمریکا را در حد قابل قبول حفظ کند.

بایدن در ادامه نمایش منزجر کننده اش در «کپیتول هیل» اعلام کرد کشورش یک بندر موقت در سواحل نوار غزه در دریای مدیترانه احداث خواهد کرد تا از آن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه استفاده شود.

سخنگوی پنتاگون در توضیح این طرح به مطبوعات گفت ارتش ایالات متحده یک اسکله شناور در سواحل غزه ایجاد خواهد کرد تا کشتی‌های باری بزرگ را قادر کند در آنجا پهلو بگیرند و کالا‌های خود را در قایق‌های کوچک‌تر تخلیه کنند تا این کمک‌ها را به یک پل دریایی موقت که به ساحل غزه متصل می‌شود، منتقل کنند.

به گفته «پت رایدر» در واقع این محموله‌ها به واسطه گذرگاه شناور که تقریبا ۱۸۰۰ فوت یا ۵۰۰ متر طول دارد، به خشکی منتقل شده و در نهایت در غزه توزیع می‌شوند. وی افزود: روند ساخت بندر و اسکله «بیش از ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی را می‌طلبد و تا ۶۰ روز» طول خواهد کشید.

در عین حال گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حق غذا این تصمیم آمریکا را محکوم کرده و آن را یک رفتار «خبیث» توصیف کرد، چرا که به عقیده وی، واشنگتن برای رژیم صهیونیستی مهمات ارسال کرده و همچنین از آن در جنگ غزه حمایت مالی می‌کند. مایکل فخری در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت: برای نخستین‌بار است می‌شنوم شخصی می‌گوید ما باید از اسکله استفاده کنیم. هیچ‌کس؛ نه ملت فلسطین و نه جامعه بشری، چنین اسکله‌ای را درخواست نکرده‌اند.

ذات صهیونیست بایدن نه تنها اکراه دارد به متحد اسراییلی برای آتش بس، توقف پاکساژی نژادی در غزه، ایجاد مانع در برابر کوچ اجباری ساکنان غزه، جلوگیری از قحطی عامدانه و گرسنگی دادن به صد‌ها هزار زن و کودک فشار بیاورد که خود بخشی از کارزار نابودی ۲ میلیون فلسطینی را بر عهده گرفته است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها