مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی مطرح کرد؛

تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها راهی برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان

سرهنگ «فلاحی» تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها را راهی برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان دانست و گفت: همه ما وظیفه داریم راه شهدا را ادامه دهیم به گونه‌ای که در هر عرصه‌ای از کشور امروز نیاز است همچون رزمندگان به میدان بیاییم و با جنگ نرم دشمن روبرو شویم.
کد خبر: ۶۵۶۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱ - 12March 2024

تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها راهی برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به جوانانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز (سه‌شنبه) در مراسم یادبود هفتمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه صنعتی بیرجند، شهدای گمنام را نمادی از شجاعت، ایمان و پایبندی به ارزش‌ها دانست و اظهار داشت: شهدا با نثار جان خود نشان دادند که هویت ملت ایران بر پایه ایثار، شهادت، استقلال، آزادی، عدالت و مقاومت استوار است.

وی از دوران دفاع مقدس به عنوان گنجینه‌ای ارزشمند یاد کرد و با تأکید بر اینکه اگر امروز اقتدار و آبرویی در جهان داریم به برکت دوران دفاع مقدس است، بیان داشت: از دلایل موفقیت کشور ایران در دفاع مقدس تبعیت جوانان از امام ره (بود و جوانان این سرزمین جانشان را در طبق اخلاص گذاشته و از اسلام و کشورمان دفاع جانانه کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه ایران در دوران دفاع مقدس به دنبال جنگ نبود و صدام براساس برآورد‌های غلط دنیوی به کشور ما حمله کرد، اضافه کرد: هدف رژیم بعث تصرف خاک ایران بود و تجهیزات‌شان چندین برابر کشور ما بود، با این وجود ملت ایران مقتدرانه پیروز شد.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه دفاع مقدس مبتنی بر راهبرد دفاع همه‌جانبه بود که این راهبرد نه‌تن‌ها پیروزی در جنگ را به ارمغان آورد بلکه تجارب بسیاری را به همراه داشت، تصریح کرد: امروز در عرصه نظامی و دفاعی از چنان قدرتی برخوردار هستیم که دشمن جرأت کوچک‌ترین تعرض به کشور را ندارد.

این مسئول با اشاره به اینکه دشمن امروز با جنگ ترکیبی هویت و فکر جوانان ما را نشانه گرفته است، گفت: جنگ نرم و ترکیبی بسیار پیچیده‌تر از جنگ سخت بوده و لذا باید هوشیار و بصیر بود تا حاصل خون شهدا پایمال نشود.

وی شهدا را مردان بی‌ادعایی دانست که برای دفاع از وطن جان خود را فدا کردند و خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم راه شهدا را ادامه دهیم به گونه‌ای که در هر عرصه‌ای از کشور امروز نیاز است همچون رزمندگان به میدان بیاییم و با جنگ نرم دشمن روبرو شویم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به تدریس درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها، گفت: تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس سبب آشنایی جوانان با حماسه‌های جاودانه و پایداری‌های مردانه رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین سبب از بین بردن فاصله بین نسل گذشته و حال و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار