معاون عملیات ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

اهتمام نیروی دریایی ارتش به ارتقاء امنیت آبراه‌ها/ تعداد کشورهای مشارکت‌کننده در رزمایش مرکب دریایی افزایش می‌یابد

دریادار «موسوی» با اشاره به برگزاری رزمایش مرکب دریایی ایران، چین و روسیه، گفت: به دنبال این هستیم که تعداد کشور‌های مشارکت‌کننده در رزمایش مرکب را افزایش دهیم و تأمین امنیت آبراه‌های مهم را در راستای این همکاری تعمیق ببخشیم.
کد خبر: ۶۵۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۹ - 19March 2024

معاون عملیات ارتشامیر دریادار «سیدمحمود موسوی» معاون عملیات ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به برگزاری رزمایش مرکب ایران، چین و روسیه اظهار داشت: رزمایش مرکب با کشور‌های همسو در راستای تقویت دیپلماسی دفاعی و همکاری مشترک، و هم‌راستا با سیاست‌های کشورمان به‌صورت سالیانه برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

امیر دریادار موسوی ادامه داد: رزمایش اخیر نیز از رزمایش‌های مرکب سالیانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که با حضور شناورهایی‌ از کشور‌های روسیه و چین و حضور ناظرانی از سایر کشور‌ها به میزبانی منطقه سوم نداجا با موفقیت اجرا و اهداف پیش‌بینی شده برای آن محقق شد.

وی افزود: به دنبال این هستیم که تعداد کشور‌های مشارکت‌کننده در رزمایش مرکب را افزایش دهیم، تعامل و مشارکت در تأمین امنیت آبراه‌های راهبردی و مهمی را که مورد استفاده کشور‌های منطقه و سایر کشور‌ها قرار می‌گیرد در راستای این همکاری تعمیق ببخشیم و منطقه‌ای سرشار از امنیت و ایمنی کامل برای خطوط کشتیرانی، تردد و تجارت اقتصادی دریامحور، و برای کشور‌های منطقه و کشور‌های استفاده‌کننده از این آبراه‌ها فراهم کنیم.

معاون عملیات ارتش اضافه کرد: برگزاری اینگونه رزمایش‌ها و ارتباطات مستقیم و حضور یگان‌های شناور از کشور‌های مختلف می‌تواند بیانگر عمق همکاری، همفکری و هم‌راستایی سیاست‌های کشور‌های مشارکت‌کننده در اینگونه رزمایش‌ها برای برقراری امنیت خطوط کشتیرانی باشد.

گفت‌وگو از مهدی شهرودی

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار