کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

پاسخ قاطع ملت ایران به بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی/ حضور مردم در انتخابات حرکت جهادی بود

هانی‌زاده با بیان اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات اقدام جهادی بود، گفت: علی‌رغم جریان‌سازی‌های دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی، ملت ایران در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و حماسه جدیدی را خلق کردند.
کد خبر: ۶۵۵۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰ - 09March 2024

کارشناس مسائل غرب‌آسیا: حضور پرشکوه مردم در انتخابات مجلس همه پرسی برای مشروعیت جمهوری اسلامی/ رای اولی‌ها در این انتخابات حضوری پررنگ داشتند«حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل غرب‌آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درخصوص فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۲ وظیفه تمدنی و جهاد بود؛ چراکه دشمنان ایران یک سال تلاش کردند تا انتخابات را از رونق بیندازند، اظهار داشت: انتخابات ۱۱ اسفندماه، انتخابات متفاوت و حضور پررنگ مردم در پای صندوق‌های رأی چشمگیر بود که دارای مفهوم و پیام بسیار مهمی است.

هانی‌زاده افزود: در طول ماه‌های گذشته ۲۶۰ شبکه ماهواره‌ای فعال تلاش کردند از طریق جریان‌سازی و تخریب چهره‌ها از حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی جلوگیری کنند. ضمن اینکه در طول ماه‌های اخیر انواع اتهام‌زنی‌ها و جریان‌سازی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران توسط رسانه‌های معاند نیز صورت گرفت.

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: همچنین شاهد بودیم که سیاه‌نمایی‌های شدیدی علیه ایران انجام شده است، اما علی‌رغم این جریان‌سازی‌ها مردم ایران در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و حماسه جدیدی را خلق کردند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع پیامی که از حضور مردم در پای صندق‌های رأی برداشت می‌شود، این است که مردم به دشمنان جمهوری اسلامی نه گفتند و به جمهوری اسلامی به خصوص رهبر معظم انقلاب اسلامی آری گفتند.

هانی‌زاده اضافه کرد: حضور مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه نشانه رشد و بلوغ فکری نسل جدید انقلاب نیز است که در واقع باید گفت که رأی اولی‌ها در این انتخابات حضوری پررنگ داشتند؛ لذا برگزاری این انتخابات می‌تواند نوعی همه‌پرسی برای مشروعیت جمهوری اسلامی ایران هم برداشت شود.

کارشناس مسائل بین‌الملل یادآور شد: این حضور مردم و رأی اولی‌ها در انتخابات ۱۱ اسفندماه کاملا مفهومی و با آگاهی کامل بود. مردم در این انتخابات در فضایی آزاد و رقابتی به نامزد‌های خودشان رأی دادند. بر همین اساس هم این انتخابات با انتخابات‌های گذشته به دلیل این منطقه شرایط خاصی را پشت سر می‌گذارد، متفاوت بود.

وی عنوان کرد: جنگ غزه، تهدید‌های خارجی و شرایط محور مقاومت و... همه این‌ها نشان می‌دهد که منطقه در یک بحران شدیدی به‌سر می‌برد و حضور گسترده مردم در انتخابات ۱۱ اسفند تضمین کننده نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه خواهد بود.

هانی‌زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه نسل‌های گذشته در بحران‌های گذشته ازجمله دوران دفاع مقدس حضور داشت و در آن زمان شاهد مجاهدت‌های فردی و گروهی بی‌نظیر آنها بودیم، در مورد حضور مردم بویژه نسل جدید در این انتخابات هم باید بگوییم که این رأی دادن هم نوعی جهاد است.

کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان گفت: مردم با حضور گسترده خودشان در پای صندوق‌های رأی ثابت کردند که در کنار نظام و انقلاب اسلامی قرار دارند و تحت تاثیر جریان‌سازی‌های خارجی قرار نمی‌گیرند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار