به بهانه چهلمین سالگرد شهادت علی اصغر کرمانشاهی اهل پاکدشت؛

عاشقی در راه معبود ما را روانه جبهه کرد

شهید علی اصغر کرمانشاهی که امروز چهلمین سالگرد شهادت وی است در وصیتنامه خود خطاب به رزمندگان و همشهریان تاکید کرده است: عاشقی در راه معبود ما را روانه جبهه کرد.
کد خبر: ۶۵۵۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹ - 07March 2024

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شهید والامقام علی اصغر کرمانشاهی یکم فروردین ۱۳۴۳، در شهرستان ورامین چشم به جهان گشود. پدرش محمد و مادرش خدیجه نام داشت. تا چهارم متوسطه درس خواند. در جهاد سازندگی کار می‌کرد. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت.

هفدهم اسفند ۱۳۶۲، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به گردن و پا به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

یادگار «محمد» و «خدیجه» در جهاد سازندگی مشغول کار شد و سپس به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. این شهید گرانقدر در هفدهم اسفند ماه ۱۳۶۲ در جریزه مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به گردن و پا به شهادت رسید. پیکر او را در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم روستای ارمبویه تابعه شهرستان پاکدشت به خاک سپردند.

روایتی مادرانه از شهید خیبر / نگذارید خون شهید پایمال شود

مادر شهید بزرگوار در گفت وگویی اظهارداشت: از پشت تراکتور پایین آمد و در نهری که آن سوی جاده بود، دست و رویش را آبی زد و خنک شد. از دور روی پلی که در دست احداث بود، برادرش را دید که همراه دیگر دوستانش برای کارگر‌ها شن و ماسه می‌بردند. خنکای آخرین روز‌های شهریور ماه به شکل نسیم ملایمی به صورتش زد و به خاطر آورد که در طول سه ماهی که همراه برادر در جهاد سازندگی کار کرده به خانه سرنزده است. اما دلش برگشتن به خانه را نمی‌خواست. دوست داشت به منطقه برود.

حاجیه خانم خدیجه افزود: پشت تراکتور نشست و روی پل که رسید برادرش را صدا زد. به او هم گفت قرار گذاشتند که به محض رسیدن به ورامین برای رفتن به جبهه اقدام کنند. وقتی به خانه برگشتند به جای ثبت نام در مدرسه، به ستاد ثبت نام جبهه رفتند.

نگاه مادر از رفتن هر دو پسر نمناک بود: نکنه هر دو بروید و مرا داغدار کنید! از دلش گذشت، اما به زبان نیاورد. پیشانی هر دو را بوسید و به خدا سپردشان. وقتی به اتاق برگشت تکه کاغذی را کنار آینه دید. خط علی اصغر را شناخت که نوشته بود نگذارید سلاح من و دیگر شهیدان زمین بماند و خدای ناکرده خون شهدا پایمال شود. پس از جا برخیزید و سلاح‌های مانده بر زمین را برگیرید. اکنون که به جبهه روانه می‌شویم، عشق به خدا و امام حسین (ع) است که ما را به سوی خود می‌کشاند. از شما می‌خواهم که ما را تنها نگذارید.

نامه، خطاب به جوانان بود. باید آن را به دوستان علی اصغر می‌رساند. چادرش را سر کرد و از در بیرون رفت. سبک، قدم بر می‌داشت و نگاهش از شوق، نمناک بود. روز بعد عده زیادی از جوانان محل برای رفتن به منطقه ثبت نام کرده بودند.

عاشقی در راه معبود ما را روانه جبهه کرد

عاشقی در راه معبود ما را روانه جبهه کرد

پیکر مطهرش را در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم روستای ارمبویه شهرستان پاکدشت به خاک سپردند و مزارش زیارتگاه اهل یقین واقع شده است.

فراز‌هایی از وصیت نامه شهید کرمانشاهی‌

ای برادران که این وصیت نامه را می‌خوانید و یا می‌شنوید نگذارید اسلحه من و دیگر شهیدان به زمین بماند و خدای ناکرده خون شهداء پایمال شود پی از جا برخیزید و سلاح‌های برزمین مانده را برگیرید. راه شهدا، راه معبود است این راهی که ما شهداء می‌رویم همان سیر الی الله می‌باشد که پیامبران الهی و امامان رفته اند.

اکنون که در این برهه از زمان ما رزمندگان به جبهه روانه می‌شویم نه پول و نه مال و نه مقام است که ما را به جبهه کشاند، بلکه عشق به خدا و امام حسین (ع) است که به سوی جبهه روانه شدیم از شما می‌خواهم که امام را تنها نگذارید تا می‌توانید از انقلاب دفاع کنید، چون این انقلاب از ثمره خون هزاران شهید می‌باشد.

شهرستان پاکدشت در جنوب شرق استان تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار