در راه فتح قله‌ایم/ پیشکسوت دفاع مقدس:

راهیان نور آشنایی با عظمت ناشناخته و گنجینه ارزشمند مقاومت است

«عبدی» گفت: راهیان نور آشنایی با عظمت ناشناخته و گنجینه ارزشمند مقاومت است که یک ملت مقاوم را ایستاده نگه داشتند.
کد خبر: ۶۵۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱ - 07March 2024

«هوشنگ عبدی» پیشکسوت و جانباز دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اردبیل ضمن گرامیداشت فرارسیدن ۲۰ اسفند روز ملی راهیان نور اظهار داشت:تفکر در رویدادهای تاریخی به عنوان عنصر کمک کننده برای تکوین، راهیان نور است و راهیان نور حرکتی تفننی نیست بلکه آشنایی با عظمت ناشناخته و گنجینه ارزشمند مقاومت هستند است که یک ملت مقاوم را ایستاده نگه داشتند.

وی ادامه داد: هیچ کشوری نباید تاریخ خود را فراموش کند و نسل جوان و نوجوان فرهیخته و بصیر در این زمینه و در انتقال فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس نقش بسزایی دارد.

عبدی افزود: دفاع مقدس ما یک تاریخ باعظمت، ماندگار، ریشه دار و اثرگذار بر اساس ارزش‌های دینی است و باید آموزه‌های آن برای نسل‌های مختلف حفظ شود.

پیشکسوت دفاع مقدس اضافه کرد: رژیم بعث عراق به پشتیبانی دنیا، صرفا برای تصرف سرزمینی به ایران لشکرکشی انجام نداد، بلکه ضمیر و محتوای انقلاب اسلامی، استکبار را دچار تلاطم کرده و الهام بخش برای کشورهای دنیا به شمار می رفت و این برای آنها زجرآور و دردناک بود.

وی متذکر شد: همه باید با سفر به مناطق جنگی و آشنایی با ایثار و فداکاری رزمندگان و شهدای دفاع مقدس روایتگر تاریخ ایستادگی و مقاومت این مرز و بوم و ملت باشند چرا که دشمن می‌خواهد تاریخ را تحریف کرده و جای حق و باطل را عوض کند و لازم است در مقابل این هدف دشمنان، قیام کرد و مانع از تحریف تاریخ شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار