فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل:

رفع محرومیت از جامعه را وظیفه خود می‌دانیم

سردار «محمدی اصل» گفت: سپاه رفع فقر و محرومیت از جامعه را وظیفه خود می‌داند و از همه ظرفیت‌های در اختیار خود برای تحقق این هدف استفاده خواهد کرد.
کد خبر: ۶۵۵۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱ - 07March 2024

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، سردار «غلامحسین محمدی اصل» فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل شامگاه روز گذشته در برنامه زنده تلویزیونی به تشریح اقدامات و فعالیت‌های سپاه حضرت عباس اردبیل و بسیج سازندگی استان اظهار داشت: سپاه پاسداران بعد از پایان دفاع مقدس به پادگان‌ها بازنگشت و علاوه بر انجام وظایف ذاتی محوله در تامین امنیت و مرزبانی، خدمات رسانی به مناطق محروم و کمک به دولت را هم در دستور کار قرار داد.

وی اضافه کرد: در همین راستا با توجه به اهمیت مسئله درختکاری و ضرورت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و احیای پوشش گیاهی به مناسبت روز درختکاری با مشارکت یک هزار و ۲۹۳ بسیجی استان، یک میلیون اصله نهال مثمر در اردوگاه‌ها، پادگان‌ها و مکان‌هایی که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و یا سازمان جهاد کشاورزی مشخص کرده بودند، کاشته شد.

فرمانده سپاه حضرت عباس اردبیل اضافه کرد: با توجه به وقوع خشکسالی در سال‌های اخیر و مشکلات ناشی از آن بویژه در مناطق روستایی، بسیج سازندگی طبق تفاهم‌نامه با شرکت آب و فاضلاب استان، آبرسانی به ۴۵۴ روستا در بازه زمانی ۳۰ ماهه را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این پروژه با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال در دست اجراست، خاطرنشان کرد: تاکنون عملیات آبرسانی به ۲۳۶ روستا با هزینه کرد سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تکمیل شده و اهالی این روستا‌ها از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شده‌اند.

سردار محمدی‌اصل اضافه کرد: همچنین در حوزه تامین مسکن و سرپناه خانواده‌های بی‌بضاعت، طبق قراردادی که با کمیته امداد امام خمینی (ره) داشتیم، ساخت ۱۹۲ واحد روستایی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز شد که از این تعداد ۱۳۶ واحد با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال تکمیل شده و در اختیار خانواده‌ها قرار گرفت.

فرمانده سپاه حضرت عباس اردبیل یادآور شد: یکی از مشکلات روستاییان بویژه در مناطق کوهستانی وضعیت راه‌های روستایی است که در این زمینه هم ۱۱۰ کیلومتر راه ۵۶ روستا و محوطه ۲۰ مرکز فرهنگی در این مناطق با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال آسفالت شد.

وی ادامه داد: در کنار این و با هدف کمک به برچیده شدن مدارس کانکسی، بسیج سازندگی استان اردبیل عملیات نوسازی و بازسازی ۷۲ باب مدرسه روستایی را بر عهده گرفت که در این چهارچوب امسال ۲۷ باب مدرسه احداث شد و سال آینده هم این برنامه ادامه خواهد داشت. علاوه بر این ۳۵ باب مدرسه هم با کمک بسیجیان و اداره کل نوسازی مدارس استان، بازسازی شد.

سردار محمدی اصل بیان داشت: ۹۱ باب مسجد روستایی هم تخریب شده بود که بسیج سازندگی با هزینه‌کرد ۲۱۰ میلیارد ریال عملیات احداث و نوسازی مساجد را آغاز کرد که تاکنون تعدادی از مساجد احداث و یا تعمیر شده است.

فرمانده سپاه حضرت عباس اردبیل با بیان اینکه از نیمه دوم خرداد ۱۴۰۰ در مجموع بالغ بر ۲۳۱ پروژه احداث و یا تعمیر مدرسه و مسجد در سطح استان اجرا شده است، گفت: علاوه بر این و در راستای اقتصاد مقاومتی و پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری، بیش از ۲ هزار کارگاه خرد و کوچک در سطح استان راه اندازی و زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان در استان فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مسائل اجتماعی، بسیج سازندگی در این مدت ۶۰۰ زندانی جرائم غیر عمد که برخی از آن‌ها به علت مبالغ بسیار ناچیزی در زندان بودند، را آزاد کرد. مهم‌تر از آن اینکه با همکاری و مساعدت علما و بزرگان استان برای ۶۵ مورد محکوم به حکم قصاص جلب رضایت شد.

سردار محمدی اصل ‌در خصوص فعالیت‌های قرارگاه شهید سلیمانی در سطح استان عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت این قرارگاه که از زمان شیوع ویروس کرونا ایجاد شده بود و با هدف تامین نیاز‌های خانواده‌های نیازمند هشت هزار و ۱۵۴ مورد انواع سبد‌های معیشتی، لوازم التحریر، جهیزیه، پنل خورشیدی با اعتباری بالغ بر ۴۴ هزار و ۶۵۰ میلیون ریال تهیه و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

این مسئول ادامه داد: فصل بهار امسال بیش از ۳۰ مورد سیل در شهر‌های مختلف استان به وقوع پیوست که خسارت‌های سنگینی به اقتصاد استان و مردم وارد کرد. در این زمینه هم بسیج سازندگی با به کار گیری ظرفیت‌های لجستیک و ماشین آلات سنگین پای کار بود و در کنار آن روزانه بین پنج تا هفت هزار پرس غذای گرم در منطقه توزیع کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها