مروری بر زندگی شهید «نصرالله شفیعی»

سردار جاویدالاثر شهید «نصرالله شفیعی» از فرزندان دیار جنوب استان فارس و پاسدار نیروی دریایی سپاه با خلق رشادت در خلیج فارس مقابل ناوگان آمریکایی به فیض شهادت نائل آمد و به جرگه حماسه‌سازان خلیج فارس پیوست تا نام او تا ابد در تاریخ به عنوان قهرمان وطن ثبت شود.
کد خبر: ۶۵۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۳ - 26March 2024
قهرمان استان فارسی نیروی دریایی سپاه که در مقابل ناوگان آمریکایی ایستادبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سردار جاویدالاثر شهید «نصرالله شفیعی» فرزند علی در تاریخ ۱۳۴۲/۰۲/۲۱ در روستای نعمت آباد متولد شد. از شش سالگی در دبستان شهید حسینی مشغول به تحصیل شد و از کودکی در مکتب خانه نیز مشغول فراگرفتن قرآن کریم بود تا اینکه در ۱۱ سالگی موفق به ختم کلام وحی شد و در ایام تحصیل و دوران مدرسه هم کار می‌کرد و هم درس می‌خواند.
 
در دوران انقلاب اسلامی نصرالله مردم را در مسجد جمع می کرد و برای آنها از امام و مبارزه و انقلاب اسلامی سخن به میان می‌آورد و مردم را برای مبارزه با رژیم پهلوی آگاه می کرد و از آن‌ها می‌خواست که انقلاب و امام را یاری کنند. پس از اتمام دوره‌های دبستان و راهنمایی برای ادامه تحصیل راهی هنرستان فنی دکتر شریعتی کازرون شد و در رشته راه و ساختمان بر سر درس حاضر شد.
 
سردار شفیعی با تشکیل نهاد مقدس بسیج و با آگاهی و شناخت از موقعیت نظام و و انقلاب نوپای اسلامی همراه با تمام بسیجیان محل سکونتش به عضویت بسیج در می‌آیند و از تاریخ ۵۸/۰۹/۰۵ تا ۶۰/۰۸/۳۰ به عنوان یک بسیجی نمونه، فعال و ویژه مشغول به فعالیت می شود و طی یک مرحله نیز به عنوان نیروی بسیجی از تاریخ ۶۰/۰۷/۰۱ تا ۶۰/۰۸/۳۰ عازم جبهه‌ می‌شود  ودر تاریخ ۶۱/۰۹/۰۱ به طور رسمی وارد سپاه پاسداران می‌شود.
 
با عنایت به استعداد فوق‌العاده‌اش مسئولین سپاه وی را جهت گذراندن آموزش دریایی به بندر انزلی اعزام کردند و پس از آن به عنوان مربی آموزش نظامی جهت بنیان گذاری قرار گاه نوح (ع) حضور جدی می‌یابد و در عملیات‌هایی نظیر خیبر و بدر شرکت می کند که در عملیات بدر در بمباران شیمیایی بعثی‌ها مجروح می‌شود. وی پس از مدتی جهت آموزش ناوبری از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران به کشور هلند اعزام می‌شود و با افتخار تمام موفق به اخذ مدرک ناخدایی در پایان دوره می شود.
 
پس از مراجعت از آنجا هدایت بزرگترین کشتی‌ای که تا آن هنگام در اختیار سپاه قرار گرفته بود را عهده دار می‌شود و به دلیل رشادت‌ها و توانایی و لیاقت فراوانی که از خود نشان می‌دهد جهت گذراندن دوره آموزش عالی فرماندهی به دانشگاه امام حسین (ع) معرفی می‌شود، اتمام دوره مصادف با لشگر کشی ناوگان آمریکا به خلیج فارس می‌شود که با توجه به تخصص، شجاعت و کارآمدی، وی را برای مبارزه در دریا با ناوگان تا به دندان مسلح و مدرن آمریکا مأمور می‌نماید. ایشان بلافاصله به عنوان فرمانده عملیاتی انجام وظیفه می‌کند.
 
شفیعی به اتفاق همرزمانش، نادر مهدوی، بیژن گُرد، اسدالله رییسی، مجید مبارکی، خداداد آبسالان، اسحاق دارا، مهدی محمدی‌ها و غلامحسین توسلی در تاریخ ۱۵ و ۱۶ مهر سال ۱۳۶۶ حین انجام مأموریت حراست و حفاظت از مرز‌های آبی جمهوری اسلامی ایران با قایق‌های کوچک و بدون تجهیزات مدرن با چرخبال‌ها و ناوگان دریایی کاملاً مجهز ارتش تروریستی آمریکا مواجه می‌شوند که پس از انهدام یکی از بالگرد‌های آمریکا، مورد هجوم همه جانبه سربازان تروریست آمریکایی قرار می‌گیرند و در سواحل جزیره فارسی خلیج فارس به شهادت می‌رسند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار