دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

عواقب جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی

جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه که منجر به شهادت رسیدن ۳۰ هزار فلسطینی و مجروح شدن بیش از ۷۱ هزار نفر شده است، آنقدر دردناک است که موجب انزوای این رژیم اشغالگر و نامشروع نه‌تنها در سطح منطقه، بلکه در سراسر دنیا نیز شده است.
کد خبر: ۶۵۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 05March 2024

جنگ غزه چگونه موجب انزوای رژیم صهیونیستی در جامعه جهانی شد؟گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: رژیم صهیونیستی اگر می‌خواهد به هرگونه توافق آتش‌بسی با مقاومت اسلامی دست پیدا کند، باید با سه شرط جنبش حماس شامل آتش‌بس دائمی، خروج نیرو‌های اشغالگر از نوار غزه و بازگشت آوارگان فلسطینی از جنوب به شمال نوار غزه موافقت کند؛ زیرا در غیر این صورت هیچ‌گونه توافقی درکار نخواهد بود.

بیش از چهار ماه از جنگ غزه می‌گذرد؛ جنگی که رژیم صهیونیستی به دلیل نامشخص بودن وضعیت اسرای اسرائیلی در بند گروه حماس از طرف خانواده این اسرا به‌شدت تحت فشار است و از سوی دیگر به خاطر کشتار بی‌حد و اندازه در غزه از سوی افکار عمومی جهان تحت فشار است، اما در این میان، موضوع دارای اولویت برای تل‌آویو مشخص شدن وضعیت اسرای اسرائیلی و آزادی آن‌ها است.

بر همین اساس است که مشاهده می‌کنیم سران و مقامات رژیم صهیونیستی تمام سعی و تلاش خود را انجام می‌دهند تا به هر صورتی که شده ماجرای اسرای در بند خود را حل و فصل کرده و زمینه آزادی و رهایی آن‌ها را از اسارت حماس فراهم کنند. موضوعی که حالا به مسئله‌ای لاینحل، امنیتی و حیاتی برای تل‌آویو تبدیل شده است.

اما در آن سوی میدان یک منبع مطلع در گروه حماس گفته که آزادی اسرای اسرائیلی بدون موافقت رژیم صهیونیستی با یک آتش‌بس دائمی و پایان بخشیدن به جنگ غزه امری غیرممکن و محال خواهد بود. بر همین اساس، هم اکنون توپ در زمین تل‌آویو قرار دارد و سران و مقامات این رژیم اگر به دنبال آزادی اسرای خود هستند باید تمامی شروط گروه حماس را تمام و کمال و بدون هیچ عیب و نقصی بپذیرند.

این منبع آگاه در گروه حماس که با رسانه‌ها گفت‌وگو کرده عنوان کرده است که سه شرط جنش حماس را می‌توان به‌عنوان پیش شرطی ضروری و حیاتی برای نشست نمایندگان حماس بر سر میز مذاکره دانست. در حقیقت رژیم صهیونیستی برای جلب نظر و اعتماد حماس برای انجام مذاکرات و صحبت پیرامون آزادی اسرای اسرائیلی در قدم نخست باید شروط مدنظر حماس را برآورده کند تا طرف فلسطینی به جدیت صهیونیست‌ها برای مذاکره و تفاهم ایمان بیاورد.

از طرف دیگر، در میان سه شرط حماس برای انجام مذاکرات جهت آزادی اسرای اسرائیلی، تضمین رژیم صهیونیستی برای انجام کمک رسانی به مردم شمال و جنوب غزه است. امری که با توجه به آوارگی بیش از یک و نیم میلیون نفر از مردم غزه و حضور آن‌ها در شهر رفح، شرایط بسیار سخت و ناگواری را برای مردم این باریکه پدید آورده است.

اما عملکرد رژیم صهیونیستی در چهار ماه جنگ غزه و به شهادت رساندن ۳۰ هزار فلسطینی و مجروح کردن بیش از ۷۱ هزار نفر آنقدر تیره و تار است که موجب انزوای این رژیم اشغالگر و نامشروع نه‌تنها در سطح منطقه که در سراسر دنیا شده است. شاهد ماجرا هم برگزاری تجمع‌ها و تظاهرات‌های اعتراضی مردم کشور‌های مختلف دنیا علیه رژیم صهیونیستی و سران و مقامات تل‌آویو است که همه یکصدا توقف جنگ غزه و جلوگیری از کشتار فلسطینیان را خواستار هستند.

موضوع بسیار مهم و خطرناک دیگر تداوم محاصره بارکه غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی است. زیرا محاصره انسانی این منطقه موجب شده تا مردم آواره از این شهر به دنبال بمباران هواپیما‌های جنگنده صهیونیستی ضمن اینکه خانه و کاشانه خود را از دست دادند برای حفظ جان خود مجبور به کوچ اجباری به شهر رفح شدند. ولی کمبود شدید مواد غذایی، عدم دسترسی به دارو و خدمات درمانی و نبود سوخت کافی شرایط زندگی را برای آن‌ها غیرقابل تحمل کرده است.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که رژیم صهیونیستی بعد از چهار ماه جنگ غزه و ناکامی در دستیابی به اهداف و برنامه‌های خود، اگر می‌خواهد به هرگونه توافق آتش‌بسی با حماس دست پیدا کند باید ابتدا با سه شرط گروه حماس موافقت کرده تا در مرحله بعد شاهد انجام مذاکرات برای آزادی اسرای اسرائیلی و سپس پایان بخشیدن به این جنگ باشیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار