حضور حداکثری، اقتدار ملی/ استاندار خراسان رضوی:

خراسان رضوی دومین استان از لحاظ بیشترین واجدین شرکت در انتخابات است

نظری گفت: در استان خراسان رضوی حدود ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که در این حماسه در تعیین سرنوشت کشور مشارکت می‌کنند و این استان بعد از تهران، بیشترین جمعیت واجد شرایط شرکت در انتخابات را دارد.
کد خبر: ۶۵۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳ - 29February 2024

تعیین ۴۶۲۷ هزار شعبه اخذ رأی در خراسان رضوی/ مردم در انتخابات حماسه خلق کنندبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی، امروز در نشست خبری استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی، با اشاره به نقش مردم در طول ۴۵ سال گذشته، اظهارداشت: مردم همیشه در طول این نهضت در حراست و حفاظت از این نهضت نقش اصلی را داشتند.

وی افزود: در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و نظامی و دفاعی ما مفتخر به نقش‌پذیری و حضور در صحنه احاد مردم بودیم.

استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان، گفت: وظیفه داریم شکرگزار نعمت خداوند به واسطه بارندگی‌های بسیار خوبی که از چند هفته گذشته تا امروز در استان شاهد بودیم، باشیم.

نظری در ادامه با بیان اینکه همه نیازمندی‌ها و مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی فراهم شده است، گفت: با آمادگی کامل به استقبال مردم عزیز در روز ۱۱ اسفندماه خواهیم رفت.

وی خاطرنشان کرد: ساعت هشت صبح جمعه (فردا) در همه شعب از مردم عزیز استقبال خواهد شد و آرای مردم در سراسر استان در ارتباط با انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی اخذ می‌شود.

این مقام مسئول گفت: در استان خراسان رضوی حدود ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که در این حماسه در تعیین سرنوشت کشور مشارکت می‌کنند و این استان بعد از تهران، بیشترین جمعیت واجد شرایط شرکت در انتخابات را دارد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: از هشت نامزد انتخاباتی مجلس خبرگان شش نماینده توسط مردم برای حضور در مجلس خبرگان رهبری انتخاب می‌شوند و از ۸۱۵ نامزد انتخاباتی ۱۸ نماینده توسط مردم در ۱۲ حوزه انتخابیه جهت حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند؛ ضمن اینکه مشهد پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی خواهد داشت.

نظری بیان داشت: مردم در حوزه سبزوار و نیشابور هر کدام دو نماینده را انتخاب خواهند کرد و ۹ حوزه انتخابی دیگر به صورت تک نماینده خواهند بود و نماینده خود را در این شهرستان‌ها انتخاب می‌کنند و برای اخذ رای چهار هزار و ۶۲۷ شعبه در سطح استان تعیین شده و اخذ رای خواهند کرد.

وی درخصوص وظایف اصلی مجلس آینده، گفت: وظیفه اصلی مجلس شورای اسلامی قانونگذاری است و بسیار مهم و تاثیرگذار است. تصویب قوانین باید مبتنی بر مسائل و مشکلات جامعه باشد چراکه خانه ملت باید در تصویب قوانین مشکل‌گشا باشد و از طرفی قوانینی که منفعت مردم در آن مورد توجه قرار گرفته تصویب شود.

استاندار خراسان رضوی بیان داشت: طبیعتا نمایندگان از سطح جامعه برمی‌خیزند و منتخب مردم هستند، این انتظار وجود دارد که مجلس آینده مجلسی انقلابی، ولایی، مردمی و کارآمد باشد و در راستای حل مشکلات مردم و معیشت آن‌ها گام بردارد و در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به نفع مردم قانونگذاری کند.

نظری تاکید کرد: باید مجلس آینده با دولت انقلابی و مردمی سیزدهم همسو و همگام باشد و از طرفی مردم با حضور پرشور خود در انتخابات حماسه خلق کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار