سردار کارگر:

دفاع مدعیان حقوق بشر از جنایات صهیونیست‌ها در غزه/ ایران از امن‌ترین ‌کشورهای دنیا و امنیت‌آفرین برای منطقه است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: امروز نزدیک ۳۰ هزار نفر از مردم مظلوم غزه توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند، ولی حتی یک قطعنامه هم در شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت این‌ جنایات صادر نشده است.
کد خبر: ۶۵۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ - 28February 2024

دفاع مدعیان حقوق بشر از جنایات صهیونیست‌ها در غزه/ ایران از امن‌ترین ‌کشورهای دنیا و امنیت‌آفرین برای منطقه استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، طی سخنانی به جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین و غزه اشاره کرد و اظهار داشت: امروز شاهدیم که نزدیک ۳۰ هزار نفر از مردم مظلوم غزه توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند، ولی حتی یک قطعنامه هم در شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت این‌ جنایات صادر نشده است؛ درحالی‌که در جنگ روسیه و اوکراین، سازمان ملل چندین قطعنامه به‌واسطه حمله روسیه به اوکراین صادر کرد.

سردار کارگر افزود: براساس داستان ساختگی حمله به برج‌های دوقلوی آمریکا و همچنین به بهانه ساخت سلاح‌های کشتار جمعی توسط رژیم بعث صدام، دولت آمریکا برای حمله به افغانستان و عراق از سازمان ملل مجوز گرفت و در این دو کشور تعداد زیادی از مردم را قتل‌عام کرد، اما چه کسی صداش درآمد؟

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه، اینها به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی سگ‌های درنده‌ای هستند که حرف‌های شیک‌ می‌زنند، اظهار داشت: داعش که تعداد زیادی از مردم عراق و سوریه را به قتل رساند و در برابر دوربین‌های تلویزیونی سر مردم بی‌گناه را می‌برید، توسط آمریکایی‌ها ایجاد شده بود و فرماندهی آن‌ها را تعداد زیادی از اروپایی‌ها برعهده داشتند.  

وی ادامه داد: وقتی عبدالحمید ریگی که در برابر دوربین‌ها سر بریدن از مردم را نمایش می‌داد، دستگیر شد، همان‌هایی که داعش را به‌وجود آوردند و کشتار بی‌شماری از مردم را در افغانستان و عراق رقم زدند، علیه ایران و دستگیری یک جانی و تروریست، بحث حقوق بشر را مطرح کردند! 

سردار کارگر با بیان اینکه اغلب شهدای امروز غزه زنان و کودکان بی‌گناه هستند، تصریح کرد: جنگ میان رزمندگان حماس و ارتش رژیم غاصب صهیونیستی است، اما صهیونیست‌ها علاوه بر کشتار افراد غیرنظامی و بدون سلاح، آب و نان مردم را هم قطع کرده‌اند؛ این وضع اسف‌بار دنیای موجود است و باید مردم ‌جهان را آگاه کرد.

در دفاع مقدس حتی یک وجب از خاکمان را از دست ندادیم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت ارائه بدون تحریف و واقعی دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: در مقایسه دفاع مقدس با جنگ‌های ۲۰۰ سال قبل تاریخ ایران، شاهدیم که حتی یک وجب از خاکمان را از دست ندادیم؛ این نکته‌ای بسیار قابل توجه و ارزشمند است.

سردار کارگر افزود: در شرفیابی به محضر فرمانده معظم کل قوا در سال ۱۳۹۶، معظم‌له اشاره‌ای به معاهده ترکمنچای کردند و فرمودند؛ هنوز مردم ما سرشکستگی این معاهده را حس می‌کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: در جنگ جهانی اول اتفاقات عجیبی هم‌چون قحطی بزرگ در کشور ایجاد شد، به نحوی که از ۲۰ میلیون نفر جمعیت آن زمان ایران ۱۰ میلیون نفر از بین رفتند و در همین تهران که ۵۰۰ هزار نفر جمعیت داشت، ۲۵۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: در جنگ جهانی دوم نیز با شروع جنگ، فرمانده نیروهای مسلح کشور که شخص رضا شاه بود، ایران را ترک کرد و در قبال اشغال کشور توسط انگلیس‌ها و روس‌ها، نیروهای مسلح ایران فرمانده نداشتند.

سردار کارگر با بیان اینکه، امام خمینی (ره) پس از بازگشت به ایران با نگاهی متعالی، مردم را علیه دشمنان انقلاب اسلامی بسیج ‌کردند، تصریح کرد: وقتی رژیم بعث عراق به ما حمله کرد، ارتش ما دچار مشکلات اساسی و ساختاری بود، همچنین در داخل کشور با مسائلی هم‌چون تجزیه طلب‌ها، مسائل گنبد، آذربایجان، خوزستان، منافقین و خیانت بنی‌صدر هم مواجه بودیم؛ لذا در چنین شرایطی، ارتش کشوری به ما حمله کرد که قوی‌ترین کشور عربی و غرب‌آسیا محسوب می‌شد و از ‌پشتیبانی قدرت‌های شرق و غرب برخوردار بود.

ضرورت تدریس تاریخ جنگ‌های ۲۰۰ سال گذشته ایران

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه ما در ‌چنین ‌جنگی با افتخار پیروز شدیم، به بازنمایی و تدریس تاریخ جنگ‌های ۲۰۰ سال گذشته ایران و تفاوت آن‌ها با دوران دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: معلمان و اساتید درس دفاع مقدس و راویان در راهیان نور باید از چگونگی جدا شدن یک میلیون و ۶۴۸هزار مترمربع از تمامیت ارضی ایران در جنگ‌های گذشته و قیاس آن با دفاع مقدس که حتی یک وجب از خاک کشور نیز از دست ندادیم، بگویند.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: امروز وضعیت جنگ‌‌ها فرق کرده است؛ جنگ امروز جنگ ترکیبی و شناختی است؛ اگر تا دیروز برای شکست دولتی با شیوه نظامی، سرزمین‌ها را تصرف می‌کردند، امروز مردم و ملت‌ها را استعمار می‌کنند؛ یعنی الان در قالب جنگ ترکیبی و شناختی مغز و فکر جوان‎ها را نشانه می‌گیرند.

حضور در انتخابات امنیت‌ساز است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپس به موضوع انتخابات پیش‌رو پرداخت و با بیان اینکه، حضور در انتخابات امنیت‌ساز است، تصریح کرد: برقراری امنیت وظیفه همه ارکان‌ نظام ‌و مردم ‌است، لذا حضور مردم در انتخابات امنیت‌بخش است، چراکه امنیت مهمترین عامل پیشرفت کشور است؛ به عبارت دیگر اگر امنیت نباشد، فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی امکان‌پذیر نیست.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه، امروز ایران یکی از امن‌ترین ‌کشورهای دنیا و امنیت‌آفرین برای منطقه است، تصریح کرد: در چند دهه گذشته ایران علاوه بر تامین امنیت داخلی به تقویت امنیت کشورهای منطقه به‌ویژه حوزه مقاومت کمک بسیاری کرده و به مقابله با وحشی‌ترین و خشن‌ترین گروه تروریستی دنیا یعنی داعش پرداخته است که فرمانده این میدان به نمایندگی ‌از مردم‌ و رهبر معظم انقلاب اسلامی، حاج ‌قاسم سلیمانی عزیز ‌بود.

وی با اشاره به اینکه، در دوران دفاع مقدس و در زمان انتخابات، در جبهه‌ها صندوق رأی می‌آوردند و تمام رزمندگان با اشتیاق پای صندوق حاضر می‌شدند و رأی می‌دادند، بیان داشت: در سخت‌ترین شرایط، حتی در زمان بمباران‌های شدید هم هرگز انتخابات در کشور تعطیل نشد و این از افتخارات جمهوری اسلامی است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: همگان برای روشنگری و حضور حداکثری مردم در انتخابات احساس مسئولیت کنند و اگر خودشان نتوانستند به شناخت درباره کاندیداها برسند از نخبگان شایسته و کسانی که مورد اعتماد هستند، راهنمایی بگیرند.

سردار کارگر در پایان تصریح کرد: سربلندی و موفقیت امروز جمهوری اسلامی ایران مرهون رهبری امامین انقلاب اسلامی، مجاهدت رزمندگان و خون پاک شهیدان والامقام است که باید با افتخار به جوانان و نوجوانان گفته شود و از این دستاوردهای مقدس و کم‌نظیر حفظ و نگهداری شود.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار