در راه قله‌ایم/ بانوی رزمنده و امدادگر دوران دفاع مقدس:

تا صبح برای شهادت علم الهدی و یارانش گریه کردیم

بانوی رزمنده و امدادگر دوران دفاع مقدس «مریم کاتبی» که نامش در کنار فرماندهان بزرگی همچون شهید محمد بروجردی و جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان به چشم می‌خورد؛ با حضور در جمع دانشجویان دختر زائر هویزه به روایتگری پرداخت.
کد خبر: ۶۵۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸ - 24February 2024

تا صبح برای شهادت علم الهدی و یارانش گریه کردیمبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، بانوی رزمنده و امدادگر دوران دفاع مقدس «مریم کاتبی» که نامش در کنار فرماندهان بزرگی همچون شهید محمد بروجردی و جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان به چشم می‌خورد؛ با حضور در جمع دانشجویان دختر زائر هویزه به روایتگری پرداخت.

وی سپس با حضور در مجموعه فرهنگی زیارتگاه به بیان خاطراتی از روز‌های دفاع مقدس پرداخت.

این بانوی مقاوم و باصلابت در مورد نحوه اطلاع از خبر شهادت سردار شهید سید حسین علم الهدی و یارانش در هویزه گفت: ۱۸ یا ۱۹ دی ۵۹ بود؛ ما آن زمان در مریوان بودیم. معمولا تلفن قطع بود. از ساعت ۴ و نیم به بعد حکومت نظامی اعلام می‌کردند و نمی‌توانستیم بیرون برویم. آن روز یکدفعه از مخابرات اعلام کردند ارتباط برقرار شده است. همه کوچه‌ها در محاصره بود و ممکن بود از بالا بزنند، اما با سر دویدیم سمت مخابرات.

در تنها تماسی که آن روز برقرار شد خبر دادند علم الهدی و یارانش را که دانشجو بودند در هویزه به شهادت رساندند. بعد هم تلفن دوباره قطع شد. انگار فقط می‌خواستند این اتفاق را به ما خبر بدهند.

ما علم الهدی را نمی‌شناختیم، اما همین که گفتند این‌ها دانشجو بودند و مظلومانه شهید شدند، حس کردیم این‌ها همکلاسی خودمان بودند، خدا مهرشان را طوری به دلمان نشاند که وقتی از مخابرات برگشتیم بیمارستان تا صبح برای شهدای هویزه گریه کردیم.

این بانوی رزمنده همچنین درباره روایتگری بانوان در راهیان نور نیز گفت: خانم‌های زیادی درگیر جنگ بودند و خاطرات نابی دارند؛ لذا راویان خانم بیشتر باید به کار گرفته شوند.

وی افزود: تأثیر روایت زنان بر مخاطب بیشتر است. آقایان راوی بیشتر از خشونت جنگ و شکست و پیروزی‌ها می‌گویند، اما روایت زنانه سرشار از احساسات است لذا خانم‌ها هم باید به میدان بیایند و خاطرات شان را با مناعت طبع نشر دهند.

حضور بانوان ایثارگر و نویسندگان زن حوزه دفاع مقدس در یادمان‌های دفاع مقدس طی روز‌های آینده نیز در زیارتگاه شهدای هویزه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار