امام جمعه موقت مشهد مطرح کرد؛

نماینده اصلح؛ سدی محکم در برابر طمع‌ورزی دشمنان ایران/ مشارکت پائین در انتخابات؛ بهانه‌ای برای ایجاد ناامنی در داخل کشور خواهد شد

حجت‌الاسلام فرزانه گفت: دشمن از مشارکت کم مردم در انتخابات سوءاستفاده و این گونه عنوان می‌کند که جمهوری اسلامی ایران مورد تأیید مردم نیست و در ادامه دست به اقدامات مختلف از جمله ناامنی و دیگر اعمال خصمانه می‌زند.
کد خبر: ۶۵۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲ - 23February 2024

نماینده اصلح؛ سدی محکم در برابر طمع‌ورزی دشمنان ایران/ مشارکت پائین در انتخابات؛ بهانه‌ای برای ایجاد ناامنی در داخل کشور خواهد بودبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام‌ والسلمین «محمدباقر فرزانه» خطیب و امام جمعه موقت مشهد در مراسم عبادی و سیاسی نمازجمعه این هفته مشهد در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: انتخاب یک مجلس قوی یا ضعیف دو سرنوشت متفاوت را برای همه رقم خواهد زد از این رو رأی دادن برای سرنوشت کل ملت مهم است؛ بر همین اساس، حضور حداکثری و فراوان واجدان شرایط رأی دادن در انتخابات، نشان دهنده مشروعیت نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی در تکمیل صحبت‌های خود یادآور شد: مسئولان در انتخابات از نظر یکایک واجدان شرایط رأی دادن مطلع می‌شوند و انتخابات باعث تعیین سرنوشت خود و دیگران در آینده کشور است. دشمن از مشارکت کم مردم در انتخابات سوءاستفاده و این گونه عنوان می‌کند که جمهوری اسلامی ایران مورد تأیید مردم نیست و در ادامه دست به اقدامات مختلف از جمله ناامنی و دیگر اعمال خصمانه می‌زند.

امام جمعه موقت مشهد تأکید کرد: باید توجه داشت مشارکت کم واجدان شرایط می‌تواند خسارت زیادی به کشور وارد کند لذا واجدان شرایط، حضور حداکثری در انتخابات را یک واجب شرعی تلقی کنند و به آن توجه کافی داشته باشند.

وی در ادامه صحبت‌های خود درباره خصوصیات نمایندگان مطلوب و اصلح نیز گفت: نماینده اصلح باید برای ریشه‌کن کردن فقر و فساد عزم جدی داشته باشد و برای اقشار محروم و مستضعف دل بسوزانند و همزمان به فکر معیشت، فرهنگ، دنیا و آخرت مردم باشند. چنین نماینده‌ای؛ سدی محکم در برابر طمع‌ورزی دشمنان این کشور خواهد بود.

حجت‌الاسلام فرزانه در پایان خطبه‌های این هفته نمازجمعه مشهد؛ در توصیف مسؤولان شایسته در جامعه اسلامی افزود: مسئولان نباید به مسئولیتی که دارند، نگاه بهره‌برداری و یا شکار موقعیت‌های مادی داشته باشند. بر اساس طرح یک کاریکاتور معروف، نباید مقام مسئولی که تازه منصوب شده در روز‌های نخست کاری خود با دوچرخه وارد اداره شود و پس از پایان دوره فعالیت با خودروی مدل بالا؛ پست مسئولیتی خود را ترک کند. متأسفانه در این مدت نتوانسته‌ایم خوی اشرافی‌گری را جمع و از آن دوری کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها