امام جمعه موقت سمنان:

امنیت کشور مرهون تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) است

حجت‌الاسلام «مهدوی‌نژاد» گفت: دشمن بنا دارد ریشه جمهوری اسلامی را نابود کند، تلاش نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی در برابر انواع تخصص‌های دشمن باعث شده دسیسه‌ها بی‌نتیجه بماند و در این زمینه ایستادگی خوبی وجود دارد.
کد خبر: ۶۵۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹ - 23February 2024

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «غلامحسین مهدوی‌نژاد»  امام جمعه موقت سمنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام(ره) در سه بخش به اهمیت انتخابات، اهداف دشمن و وظیفه مردم در این برهه اشاره کرد و اظهار داشت: مجلس خبرگان اساس کار رهبری نظام است و اگر به جایگاه ولایت توجه کنیم، جایگاه مجلس خبرگان نیز مشخص می شود.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال به لرزه درآوردن ستون مهم ولایت فقیه است تا اعتقادات مردم را کمرنگ کند، تاکید کرد: ۲ نامزد انتخابات خبرگان رهبری در استان سمنان شناخته شده هستند و مردم با حضور پای صندوق ارادت خود را به ولایت فقیه و ایستادگی پای آرمانهای انقلاب نشان دهند.

امام جمعه موقت سمنان درباره اهمیت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به گفته امام خمینی(ره) مجلس شورای اسلامی در راس امور است و در بین سه قوه کشور مجلس در راس است.

وی ادامه داد: دولت و قوه قضاییه اجراکننده قوانینی هستند که مجلس شورای اسلامی وضع‌کننده آن است. هر کشوری به نوشتن قانون خوب، اجرای درست و نظارت درست نیاز دارد که این هدف اکنون با شکل‌گرفتن مجلس قدرتمند با حضور نمایندگان اصلح میسر می‌شود.

به بیان حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد، مجلس شورای اسلامی سرمنشا قوانین اجرایی است و نظارت بر اجرا هم دارد. از سوی دیگر، تخلفات قوه‌قضاییه و قوه مجریه و حتی نمایندگان را باید مجلس شورای اسلامی بررسی کند.

وی تاکید کرد: مجلس می تواند رییس جمهور یا وزیر را استیضاح کند و جز خود مجلس شورای اسلامی، هیچ کس نمی‌تواند نماینده‌ای را نظارت کند.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی مهم است، خاطرنشان کرد: حضور مردم باعث می‌شود هم میزان آرا بالا باشد و هم با انتخاب اصلح، سرنوشت کشور به درستی تعیین شود. تعداد نامزدها زیاد است که برای خدمت وارد صحنه شده‌اند و مردم توان انتخاب دارند.

وی با تاکید بر اینکه اگر صحنه انتخابات خالی باشد، دشمن خوشحال می شود و مردم با حضورشان دشمن را ناشاد کنند، افزود: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی مسوولیت بپذیرند و به دنبال خدمت باشند.

حجت‌الاسلام مهدوی نژاد عرصه تبلیغات انتخاباتی را نیازمند مراقبت‌هایی دانست و ادامه داد: نامزدها سعی کنند توانمندی خودشان را بگویند و از تخریب دیگران دوری کنند، زیرا این رویکرد مورد تایید نیست. همچنین از دادن وعده‌های غیرممکن که فقط توقع مردم را بالا می‌برد، پرهیز شود.

وی اضافه کرد: نامزدها در تبلیغات انتخابی خود طوری وانمود نکنند که تاکنون کاری انجام نشده است، حق کشی نکنند، طوری وانمود نکنند که انقلاب در طول سالها درجازده است و دستاوردهای نظام را بازگو و در کنار آن برنامه خود را اعلام کنند. از همه مهمتر اینکه از گفتن مطالبی که آب به آسیاب دشمن می‌ریزد، خودداری کنند.

امام جمعه موقت سمنان به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: از این جنایت‌ها بدتر، سکوت برخی کشورهای مسلمان در مقابل این فجایع انسانی است، در حالی که این کشورهای مسلمان هنوز با رژیم غاصب اسرائیل در ارتباط هستند.

وی یادآور شد: ایالات متحده نیز حمایت کامل از جنایات صهیونیست‌ها دارد و هر تصمیمی را در سازمان ملل در محکومیت این جنایات وتو می‌کند.

حجت‌الاسلام مهدوی نژاد تعداد بالای جان‌باختگان و مجروحان در غزه را نمادی از جنایت انسانی علیه بشر دانست که نیازمند محکومیت جهانی است.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به قرارگرفتن در آستانه میلاد حضرت مهدی(عج)، گفت: جشن‌های خوبی در این ایام برگزار می‌شود و به یاد امام زمان(عج) جامعه باید شاد باشد، اما مهمتر این است که شرایط ظهور را باید فراهم کرد.

وی به هفته بزرگداشت سربازان گمنام امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: باید از زحمات سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات و دیگر بخش‌ها قدردانی کرد. زیرا زندگی آرام در جامعه ثمره تلاش این سربازان است.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه دشمن بنا دارد ریشه جمهوری اسلامی را نابود کند، افزود: تلاش نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در برابر انواع تخصص‌های دشمن باعث شده دسیسه‌ها بی‌نتیجه بماند و در این زمینه ایستادگی خوبی وجود دارد.

 وی گفت: اگر فاجعه ای مانند حادثه کرمان وجود دارد، ده‌ها حادثه دیگر از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) خنثی می‌شود و مردم باید در این زمینه همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها