مسئول سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه:

روحانیون در دوران دفاع مقدس نقش بسیار برجسته‌ای داشتند

«بداغی» گفت:روحانیون در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار برجسته‌ای داشتند و اين فرصتي است كه نقش روحانيت را در دفاع مقدس يادآوري كنيم و به تبيين ابعاد شخصيتي شهيد محلاتي به عنوان شهيد محوري روحانيت در عرصه هشت سال جنگ نابرابر در دفاع مقدس بپردازيم.
کد خبر: ۶۵۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳ - 20February 2024

روحانیون در دوران دفاع مقدس نقش بسیار برجسته‌ای داشتند«مهدی بداغی» مسئول مشارکت روحانیت در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خصوص روز روحانیت در دفاع مقدس، اظهار داشت: در اول اسفند ۱۳۶۴، آیت الله شیخ فضل الله محلاتی، نماینده امام خمینی (ره) در سپاه پاسداران به همراه هشت تن از نمایندگان مجلس، به نام های: حجج اسلام ابوالقاسم رزاقی، سید نورالدین رحیمی، غلامرضا سلطانی، مهدی یعقوبی و ابوالقاسم موسوی دامغانی و نیز آقایان محمد کلاته‌ای، علی معرفی‌زاده و سید حسن شاه چراغی و چند تن دیگر از قضات و مسؤولین نظام، عازم جبهه‌های جنگ بودند که هواپیمای آن‌ها مورد حمله دو فروند جنگده عراقی قرار گرفت و در نزدیکی اهواز سقوط کرد و کلیه سرنشینان آن به شهادت رسیدند. جهت ارج نهادن به فداکاری‌های روحانیون در طول دوران دفاع مقدس بر این اساس روز اول اسفند به عنوان «روز روحانیت و دفاع مقدس» از سوی حضرت امام خمینی (ره) نامگذاری شد.

وی گفت:روحانیون در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار برجسته‌ای داشتند و این فرصتی است که نقش روحانیت را در دفاع مقدس یادآوری کنیم و به تبیین ابعاد شخصیتی شهید محلاتی به عنوان شهید محوری روحانیت در عرصه هشت سال جنگ نابرابر در دفاع مقدس بپردازیم.

وی ادامه داد: در دوران هشت سال دفاع مقدس روحانیون و طلاب یزد در کنار سایر رزمندگان اسلام نقش مهمی در کمک به سایر نیرو‌ها در بخش‌های مختلف هم در عرصه رزمی و هم فرهنگی و تبلیغی داشتند و این کمتر در رسلنه‌های گروهی به آن پرداخته شده است.

مسئول مشارکت روحانیت در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه  گفت: مردم و خیلی از جوانان هنوز به خوبی به نقش روحانیون و طلاب در جبهه آگاه نیستند و باید شایسته اطلاع رسانی شود و برخی افراد تصور می‌کنند روحانیون حضوری موثر و فعال در جبهه‌ها در دوران هشت سال دفاع مقدس نداشتند که تصوری اشتباه است.

بداغی به تهدید نرم و جنگ ترکیبی دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: باید توسط متولیان امر یک بانک اطلاعات در خصوص رشادت‌های طلاب و روحانیون در دوران هشت سال دفاع مقدس تهیه و همچنین ازخاطرات آن‌ها برای انتقال مفاهیم آن دوران به جوانان استفاده شود.

وی در پایان افزود: ایجاد بانک اطلاعات و چاپ و انتشار کتاب‌های مختلف در خصوص شهدا، نامگذاری برخی مکان‌ها و خیابان‌ها در سطح استان به نام شهیدان، نصب تصاویر، تهیه و انعکاس مطالب به خصوص در فضای مجازی و نشست‌های پرسش و پاسخ، روایتگری، تهیه و تدوین چاپ کتاب و تدریس ۲ واحد درسی دفاع مقدس در حوزه‌های علیمه استان جزو برنامه مهم مشارکت روحانیت در دفاع مقدس این اداره کل است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار