در بازدید از نمایشگاه فعالیت‌ها و دستاورد‌های ورزشی سپاه؛

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح: تبیین پیام انقلاب اسلامی در عرصه‌های جهانی از سوی ورزشکاران/ سیاست با ورزش عجین شده است

امیر سرتیپ نصیرزاده گفت: نیروهای مسلح باید در عرصه ورزش قهرمانی و قهرمان‌پروری تلاش کنند تا در آینده، پیام انقلاب اسلامی ایران را از طریق ورزشکاران به دنیا اعلام کنیم.
کد خبر: ۶۵۲۲۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲ - 19February 2024

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلحبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «عزیز نصیرزاده» جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز (دوشنبه) در بازدید از نمایشگاه فعالیت‌ها و دستاورد‌های ورزشی سپاه که در ستاد کل سپاه برگزار شد، اظهار داشت: ورزش از زندگی روزمره نظامیان تفکیک‌ناپذیر است؛ به عنوان مثال یک خلبان اگر ورزشکار نباشد، فیزیولوژی بدنش اجازه نمی‌دهد که بتواند مأموریت‌های پروازی خود را انجام دهد؛ اما تحولاتی که اخیراً در دنیا اتفاق افتاده است، ایجاب می‌کند در عرصه شناخت هم کار کنیم؛ به بویژه برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل ساختار سازمان و اینکه بسیج را به عنوان زیرمجموعه‌ی خود دارد.

امیر سرتیپ نصیرزاده افزود: با توجه به آنچه تاکنون در دنیا شاهد بوده‌ایم، سیاست از ورزش جدا نیست؛ چرا که در جنگ اوکراین و روسیه دیدیم که روسیه را در تمامی فعالیت‌های ورزشی تحریم کردند و این نشان می‌دهد که سیاست کاملاً  با ورزش عجین شده است؛ زیرا خیلی‌ها به دنبال هویت‌سازی، مشروعیت‌سازی و تاریخ‌سازی از طریق ورزش هستند.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه عنوان کرد: ما نمی‌توانیم از معنویت دور باشیم؛ لذا باید در تیم‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان از ابتدا بر روی ذهن، شناخت و درکشان کار کنیم؛ زیرا این عزیزان در آینده نمایندگان ما در میادین بین‌المللی خواهند بود.

وی گفت: ما اگر ۱۰ لشکر هم به کشوری که میزبان مسابقات ورزشی است، ببریم، اجازه نمی‌دهند که پرچم کشورمان را برافراشته کنیم، اما یک قهرمان با‌ کسب مدال طلا در حضور قدرت‌های بزرگ دنیا، پرچم جمهوری اسلامی ایران را بالا می‌برد و سرود کشورمان نواخته می‌شود.

امیر سرتیپ نصیرزاده خاطرنشان کرد: همه سازمان‌های نظامی به‌ویژه سپاه پاسداران که بسیج را در کنار مجموعه‌های خود دارد، باید روی ورزش قهرمانی و نونهالان خوب کار کنیم و قهرمان پرورش دهیم تا در آینده پیام انقلاب اسلامی ایران را از طریق ورزشکاران به دنیا اعلام کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار