دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

بازتاب بیعت ایرانیان با آرمان‌های انقلاب اسلامی در رسانه‌های جهانی

حضور گسترده و کم نظیر مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه که نسبت به سال‌های گذشته به مراتب بیشتر بود موجب شد تا کشور‌های منطقه و همسایه این حضور وحدت آفرین و دشمن شکن را مورد تحسین خود قرار بدهند.
کد خبر: ۶۵۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 12February 2024

خروش مردم ایران جهانیان را به تحسین واداشتگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- مقداد کامکار؛ مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در شرایطی از دقایق ابتدایی صبح روز گذشته در تهران و سراسر کشور برگزار شد که حضور اقشار مختلف و گوناگون مردم ایران از کودکان گرفته تا نوجوانان و جونان و حتی سالمندان خیلی زود توجه رسانه‌ها و خبرگزاری‌های داخلی و خارجی را به خود جلب کرد.

بر همین اساس اخبار و گزارش‌هایی هم که در زمان آغاز راهپیمایی و پس از اتمام آن در رسانه‌ها و خبرگزاری‌های داخلی و خارجی منتشر شد، همه حاکی از حضور گسترده و قابل توجه مردم ایران در این راهپیمایی بود. موضوعی که مورد توجه رسانه‌های مختلف نوشتاری، دیداری و شنیداری قرار گرفت.

اما هنوز ساعتی از پایان راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نگذشته بود که رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با پوشش این راهپیمایی خبر از حضور گسترده و قابل توجه مردم ایران در راهپیمایی امسال دادند. ضمن اینکه نکته بسیار مهم در این میان بازتاب منطقه‌ای و جهانی این راهپیمایی بود.

بازتاب راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال به صورتی که در کنار اغلب رسانه‌ها، خبرگزاری و شبکه‌های تلویزیونی منطقه‌ای و بین‌المللی که اخبار مربوط به این راهپیمایی را منتشر کرده بودند، کشور‌های همسایه نیز با ارسال پیام تبریک، فرارسیدن چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را به مقامات و مردم ایران تبریک گفتند.

از سوی دیگر خبرنگاران و رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی که طبق همه ساله در زمان برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران و دیگر شهر‌ها برای تهیه اخبار و گزارش‌ها حضور پیدا می‌کردند در گزارش‌های خود حضور مردم ایران را در راهپیمایی امسال بیشتر از سال گذشته ارزیابی کردند.

بر اساس آماری که برخی از این رسانه‌ها منتشر کردند میزان شرکت مردم در این راهپیمایی بیش از ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. موضوعی که نشان از مهم دارد که علی رغم برخی از مسائل و مشکلات موجود در کشور همچنان شاهد حمایت و پشتیبانی اقشار مختلف مردم کشور از نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم.

از طرف دیگر حضور گسترده، وحت آفرین و دشمن‌شکن مردم ایران ئر راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال موجب عصبانیت دشمنان ایران اسلامی و رسانه‌های زنجیره‌ای آن‌ها شده به صورتی که از ابتدای صبح تا لحظه تنظیم این گزارش شاهد پخش اخبار و گزارش‌های منفی و غیرواقعی از مراسم راهپیمایی امروز در سطح کشور هستیم.

اما اگر بخواهیم نگاهی به بازتاب راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در رسانه‌های منطقه‌ای داشته باشیم اول به سراغ شبکه المیادین برویم. این شبکه اقدام به پوشش مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن کرده است و خبرنگار این رسانه لبنانی از حال و هوای مراسم برای مخاطبان خود گزارش‌های مختلف و گوناگونی تهیه و پخش کرده است.

رسانه‌های لبنانی دیگر رسانه‌هایی بودند که به دقت و خیلی جامع و کامل راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال کشور را پوشش خبری دادند. «شبکه المنار» لبنان به پوشش مستقیم مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن و سخنان رئیس جمهور کشورمان در این مراسم پرداخت. ضمن اینکه، «العهد الاخباری» لبنان نیز به پوشش این مراسم و سخنرانی «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان پرداخته است.

شبکه المسیره یمن نیز دیگر رسانه مهم منطقه‌ای بود که در گزارشی درباره مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن اعلام کرد که راهپیمایی چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تهران و دیگر استان‌های ایران آغاز شده و به صورتی گسترده در حال برگزاری است.

از طرف دیگر خبرگزاری «سانا» سوریه نیز با اشاره به برگزاری جشن چهل و پنجمین سالروز انقلاب اسلامی ایران در تهران و دیگر شهر‌های ایران، ضمن به تصویر کشیدن حضور گسترده مردم سراسر کشور در این راهپیمایی به نمایش دستاورد‌های نظامی کشورمان در حاشیه این مراسم نیز پرداخته است.

خبرگزاری «العهد نیوز» عراق نیز یکی از رسانه‌های مهم کشور عراق است که به مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن پرداخته بود. این رسانه از برگزاری راهپیمایی چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تهران و دیگر استان‌های ایران به مخاطبان عراقی خود خبر داده است.

اما خبرگزاری آسوشیتدپرس به عنوان یکی از مهمترین رسانه‌های کشور آمریکا مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در سراسر کشور را مورد توجه و گزارش خود قرار داده است. این رسانه آمریکایی در بازتاب این رویداد گزارش داده که هزاران ایرانی روز (یکشنبه) در خیابان‌ها و میدان‌های مهم شهر‌های خود که به مناسبت جشن انقلاب شهر خود با پرچم‌ها، بادکنک‌ها و پارچه نوشته‌هایی تزئین شده بود که در آن‌ها شعار‌های انقلابی و دینی نوشته شده بود، راهپیمایی کردند.

در پایان باید گفت که امسال هم برخلاف تمامی سمپاشی‌ها و تبلیغات منفی دشمنان ایران و انقلاب اسلامی، مردم فهیم و ولایتمدار ایران اسلامی با حضور گسترده و حماسی خود در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ضمن حمایت و پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی مشت محکمی بر دهان دشمنان و یاوه‌گویان زده و باردیگر نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کردند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار